Kurs tworzenia autorskiego GUI w C++ za pomocą wybranej biblioteki graficznej.
Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-25 13:58
akwes Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
Kurs tworzenia autorskiego GUI w C++ za pomocą wybranej biblioteki graficznej. » 2011-08-24 21:47:25 Czy ktoś zna może książkę bądź jakiś tutorial/poradnik/opis jak tworzyć własne GUI? Jak zaprojektować system zdarzeń itd?  | 
 | 
DejaVu  | 
» 2011-08-25 08:39:45 Albo masz wiedzę jak wszystko do kupy poskładać albo jej nie masz. Skoro pytasz o kurs to znaczy, że tej wiedzy nie masz, więc nici z autorskiego GUI :) Generalnie programując pod Windowsa opierasz się na funkcjach WinAPI (których nie przeskoczysz) i za pomocą nich tworzysz to ewentualne GUI.  | 
 | 
SeaMonster131  | 
» 2011-08-25 11:47:05  | 
 | 
pekfos  | 
» 2011-08-25 11:57:18 | Jak zaprojektować system zdarzeń itd? |  
 Pomyśleć, i zaprojektować. Prościej się nie da tego wyjaśnić. Pomyśl jak to ma działać i jakie cele ma spełniać a nie pytasz o książki by mieć gotowce by się na nich "wzorować".  | 
 | 
akwes Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2011-08-25 13:48:16 Nie tyle chodzi o gotowca co np. o to że można napisać swoją listę w oparciu tylko o własną pracę, ale można też poczytać o listach na sieci, i napisać ją dużo szybciej.  Czasami są już gotowe wzorce, które wiadomo że są optymalne i genialne w swojej prostocie i nie chciałbym wywarzać otwartych drzwi. Książki o pisaniu gier też są, i to przecież nie hańba się z nich uczyć jak napisać grę. Tak jakby to że ktoś kiedyś opisał wzorce projektowe był zły, bo przecież trzeba samemu wiedzieć jak.  @DejaVu  Albo masz wiedzę jak wszystko do kupy poskładać albo jej nie masz. Skoro pytasz o kurs to znaczy, że tej wiedzy nie masz, więc nici z autorskiego GUI :) 
  |  
 Jakbym tak podchodził do moich projektów to bym się nigdy nic nie nauczył :P Staram sobie nie stawiać łatwych celów i nie pisać czegoś co doskonale już wiem jak napisać. Problemów z napisaniem Buttona, Scrollbara itp nie będzie problemu, ale może gdzieś na internecie/w literaturze jest schemat zarządzania zdarzeniami, jak mądrze zaplanować hierarchię klas ich dziedziczenie i abstrakcyjność. Jakbym się zapytał, jak się zabrać do tworzenia GUI, to co byś mi odpisał :P ?  Od podstaw, czyli od przeczytania książki. 
  |  
 Tak jak w temacie o tym jak się zabrać do tworzenia gier :P ? Dla mnie to jest analogiczna sytuacja :P @pekfos, mówisz jakby książki czy kursy były czymś złym. Jak uczyłeś się C++ to siadłeś do kompilatora i pisałeś czy najpierw poczytałeś o C++? Jakbyś się uczył SFML to też od razu byś pisał czy najpierw dokumentacja?  @SeaMonster131, dokładnie, chodzi mi o proste GUI w SFML.  Poczytałem sobie co generuje Visual w Windows Forms, i np. teraz łatwo można ustawić własne funkcje do zdarzeń mojego Buttona.  Sam musiałbym trochę nad tym myśleć, a nie kodzić.    | 
 | 
SeaMonster131  | 
» 2011-08-25 13:58:56 Po prostu najpierw sobie zaplanuj wszystko a następnie napisz właśnie takie proste GUI. Potem to wszystko zoptymalizuj i skróć, żeby było dobrze i estetycznie itd. Następnym krokiem jest napisanie GUI od nowa, ale masz już potrzebną wiedzę z pisania poprzedniego GUI - więc tym razem napisanie go będzie dużo łatwiejsze no i kod będzie krótszy, lepszy bo wiesz co i jak.  Ja tak robiłem i powiem Ci, że jest to świetny sposób. Momentami może być nieco żmudny, ale jak już sie wprawisz to będzie cacy ;) Po prostu zacznij pisać, sam na początku nie wiedziałem jak sie do tego zabrać, ale jakoś poszło..  Powodzenia! ;)  | 
 | 
|  « 1 »  |