Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Kurs tworzenia autorskiego GUI w C++ za pomocą wybranej biblioteki graficznej.

Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-25 13:58
Autor Wiadomość
akwes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Kurs tworzenia autorskiego GUI w C++ za pomocą wybranej biblioteki graficznej.
» 2011-08-24 21:47:25
Czy ktoś zna może książkę bądź jakiś tutorial/poradnik/opis jak tworzyć własne GUI? Jak zaprojektować system zdarzeń itd?
P-39882
DejaVu
» 2011-08-25 08:39:45
Albo masz wiedzę jak wszystko do kupy poskładać albo jej nie masz. Skoro pytasz o kurs to znaczy, że tej wiedzy nie masz, więc nici z autorskiego GUI :) Generalnie programując pod Windowsa opierasz się na funkcjach WinAPI (których nie przeskoczysz) i za pomocą nich tworzysz to ewentualne GUI.
P-39904
SeaMonster131
» 2011-08-25 11:47:05
No albo można też stworzyć takie..GUI w bibliotece graficznej 2D typu Allegro, SFML.. Można? Można ;) Ale to chyba bardziej pisze się w WinAPI :) (mogę sie mylic :p)

Biblioteka do GUI beginnera: http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=1439
Biblioteka do GUI Witka: http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=1662

:)
P-39908
pekfos
» 2011-08-25 11:57:18
Jak zaprojektować system zdarzeń itd?
Pomyśleć, i zaprojektować. Prościej się nie da tego wyjaśnić. Pomyśl jak to ma działać i jakie cele ma spełniać a nie pytasz o książki by mieć gotowce by się na nich "wzorować".
P-39909
akwes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-25 13:48:16
Nie tyle chodzi o gotowca co np. o to że można napisać swoją listę w oparciu tylko o własną pracę, ale można też poczytać o listach na sieci, i napisać ją dużo szybciej.

Czasami są już gotowe wzorce, które wiadomo że są optymalne i genialne w swojej prostocie i nie chciałbym wywarzać otwartych drzwi. Książki o pisaniu gier też są, i to przecież nie hańba się z nich uczyć jak napisać grę. Tak jakby to że ktoś kiedyś opisał wzorce projektowe był zły, bo przecież trzeba samemu wiedzieć jak.

@DejaVu

Albo masz wiedzę jak wszystko do kupy poskładać albo jej nie masz. Skoro pytasz o kurs to znaczy, że tej wiedzy nie masz, więc nici z autorskiego GUI :)

Jakbym tak podchodził do moich projektów to bym się nigdy nic nie nauczył :P Staram sobie nie stawiać łatwych celów i nie pisać czegoś co doskonale już wiem jak napisać. Problemów z napisaniem Buttona, Scrollbara itp nie będzie problemu, ale może gdzieś na internecie/w literaturze jest schemat zarządzania zdarzeniami, jak mądrze zaplanować hierarchię klas ich dziedziczenie i abstrakcyjność.

Jakbym się zapytał, jak się zabrać do tworzenia GUI, to co byś mi odpisał :P ?

Od podstaw, czyli od przeczytania książki.
Tak jak w temacie o tym jak się zabrać do tworzenia gier :P ? Dla mnie to jest analogiczna sytuacja :P

@pekfos, mówisz jakby książki czy kursy były czymś złym. Jak uczyłeś się C++ to siadłeś do kompilatora i pisałeś czy najpierw poczytałeś o C++? Jakbyś się uczył SFML to też od razu byś pisał czy najpierw dokumentacja?

@SeaMonster131, dokładnie, chodzi mi o proste GUI w SFML.

Poczytałem sobie co generuje Visual w Windows Forms, i np. teraz łatwo można ustawić własne funkcje do zdarzeń mojego Buttona.
Sam musiałbym trochę nad tym myśleć, a nie kodzić. 
P-39920
SeaMonster131
» 2011-08-25 13:58:56
Po prostu najpierw sobie zaplanuj wszystko a następnie napisz właśnie takie proste GUI. Potem to wszystko zoptymalizuj i skróć, żeby było dobrze i estetycznie itd. Następnym krokiem jest napisanie GUI od nowa, ale masz już potrzebną wiedzę z pisania poprzedniego GUI - więc tym razem napisanie go będzie dużo łatwiejsze no i kod będzie krótszy, lepszy bo wiesz co i jak.
Ja tak robiłem i powiem Ci, że jest to świetny sposób. Momentami może być nieco żmudny, ale jak już sie wprawisz to będzie cacy ;)
Po prostu zacznij pisać, sam na początku nie wiedziałem jak sie do tego zabrać, ale jakoś poszło..
Powodzenia! ;)
P-39921
« 1 »
  Strona 1 z 1