SeaMonster131 |
» 2011-08-27 18:11:21 A czy ja coś takiego mówiłem? :D Zastosowałem to przy robieniu gui :) Żeby jak najlepiej wyszło ;p Tak samo można pisać silniki do gier... A tak to nie chce mi sie robić parę (-set) razy tego samego... :) |
|
akwes |
» 2011-08-27 18:13:41 Fajnie by było jakby zawsze pierwszy projekt był najwydajniejszy... |
|
kamillo121 |
» 2011-08-27 18:15:57 @SeaMonster131 nadawałbyś się na programistę php, tworzyłbyś takie spaghetti, że komentowanie każdej linijki kodu by niewiele pomogło :) Dobra koniec żartów bo niezły offt się robi. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-08-27 19:51:37 Lubie spaghetti hah ;p Nie no..jak piszę gierke np. Nie pisze jej 100 razy :) Staram się od razu pisać wszystko w miare wydajnie i estetycznie. Najwyżej później dochodzą jakieś poprawki. Dlatego teraz za chiny nie moge sie połapać kodu gier sprzed roku np.. :) Koniec offtopu, koniec :) |
|
Dawidsoni |
» 2011-08-29 12:05:09 Ale SeaMonster131 ciężko od razu napisać idealnie grę bez projektowania. Zawsze jak coś piszę bez projektowania mówię sobie potem: Kur... mogłem to inaczej zrobić to teraz mniej bym się namęczył przy robieniu kolejnych klas.
Jak robisz program w konsoli to nie musisz robić szczegółowego projektu. Jak będziesz robił większe gry/programy to warto je zaprojektować. Jeśli chodzi o książki to na końcu Symfonii C++ jest opisane jak projektować programy, ale jak jej nie masz to nie warto jej kupować tylko na ten 1 rozdział. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-08-29 13:03:58 Ale SeaMonster131 ciężko od razu napisać idealnie grę bez projektowania. Zawsze jak coś piszę bez projektowania mówię sobie potem: Kur... mogłem to inaczej zrobić to teraz mniej bym się namęczył przy robieniu kolejnych klas. |
Tak, też tak mówiłem, kiedyś.. :P Tylko, że teraz gdy coś piszę to od razu projektuję w myślach jak to ma być zrobione :) Idealnie to może gry nie napiszę oczywiście.. Mam za mało doświadczenia ;p No ale muszę dla przykładu napisać klasę gracza. To mysle - co ma się w niej znaleźć, co ona będzie robiła, z czym się łączyła.. I kod wygląda naprawdę "fajnie", estetycznie. Jeżeli jest dużo takich informacji to po prostu piszę komentarz w kodzie, nad klasą jak to klasa ma wyglądać. Tak więc, wcześniej nie projektuję aplikacji, oprócz tego, że myślę jak ta gra ma wyglądać, co mi będzie potrzebne..itd, takie podstawowe rzeczy :) |
|
Dawidsoni |
» 2011-08-29 13:18:53 Nie lepiej mając kilkanaście-dziesiąt klas zapisać te myśli na kartce:D? Ja też na początku tylko projektowałem "myślami", ale teraz jak mam już po kilkanaście klas staram się zapisywać na kartce chociaż podstawowe o nich informacje i zadania. Jak bd. za jakiś miesiąc robił grę typu Mario to na pewno ją dokładnie zaprojektuję, bo tam będzie mnóstwo klas.
Powiem ci, że też nie mam doświadczenia (robię dopiero 2 większy projekt okienkowy), ale kiedy je zdobywam to coraz bardziej przekonuję się do projektowania. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-08-29 14:06:34 A ja tam nic nie piszę na kartce ;p no chyba że jakieś obliczenia, to wtedy kartka i coś do pisania sie przydaje :) No i nieraz concepty jak ma gra wyglądać, to też sobie tam rozrysowuje. Jak już mam coś projektować to po prostu piszę to w kodzie, jako komentarz :) Reszta w myślach ;p A powiem Ci, że gier może dużo nie napisałem, i mało co skończyłem, ale jakby nie patrzeć, to sporo ich nawet było. I jak na razie dobrze mi się je pisze :) No ale dobra, wydaje mi sie, że to troche tak nie na temat :) |
|
1 2 « 3 » |