Warunek wyjscia do początku programu.
Ostatnio zmodyfikowano 2011-09-11 16:12
ludacris Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Warunek wyjscia do początku programu. » 2011-09-11 14:41:42 Witam,
napisałem przed chwila (z nudów) taki o to program:
#include <iostream> #include <conio.h> using namespace std; int main() { char znak; cout << "=====Menu====" << endl; cout << "1 - dodawanie" << endl; cout << "2 - odejmowanie" << endl; cout << "3 - wyjdz" << endl; znak = getch(); while( znak ) { if( znak == '1' ) { int liczba1, liczba2, wynik; cout << "podaj pierwsza liczbe: "; cin >> liczba1; cout << "podaj druga liczbe: "; cin >> liczba2; wynik = liczba1 + liczba2; cout << "" << liczba1 << " + " << liczba2 << " = " << wynik << endl << endl; } if( znak == '2' ) { int liczba1, liczba2, wynik; cout << "podaj pierwsza liczbe: "; cin >> liczba1; cout << "podaj druga liczbe: "; cin >> liczba2; wynik = liczba1 - liczba2; cout << "" << liczba1 << " - " << liczba2 << " = " << wynik << endl; } } }
Tutaj pętla sie nie kończy. Co musze dopisać zeby uzytkownik wcisnal np. K to wracało go do menu?
Tak, wiem, kod nie jest zbyt przejrzysty. |
|
pekfos |
» 2011-09-11 14:53:57 wpisz kod w [cpp][/cpp]. |
|
ludacris Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-09-11 14:55:51 Już |
|
Miquel |
» 2011-09-11 15:09:15 Aby wracalo do menu musisz zrobic to samo co przy checi dodawania tylko z innymi instrukcjami i warunkiem;) |
|
Drraven |
» 2011-09-11 16:12:27 Proponuje switch'a: char key; switch( key ) { case '1': FunkcjaNaDodawanie( argumenty ); break; case '2': FunkcjaNaOdejmowanie( argumenty ); break; case 'K': FunkcjaWyswietajacaMenu( void ); break; }
return 0;
|
|
« 1 » |