Spis pojęć
Ostatnio zmodyfikowano 2009-01-02 15:52
Jaszczomb Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Spis pojęć » 2008-12-31 21:10:37 Witam Jako początkujący programista nie rozumiem niektórych pojęć. Nie jestem w stanie ich tu wymienić. Być może, że nie ja jeden ich nie rozumiem. Ktoś inny może nie rozumieć innej grupy pojęć, dlatego proponuję do kursu dodać może nawet na początku spis pojęć i co one oznaczają. Chodzi mi o pojęcia, którymi Pan Piotr operuje w kursie typu: Referencja, dokładniejsze wyjaśnienie Rekurencji itp. Część z tych pojęć jest już wyjaśnionych ale prosiłbym o wytłumaczenie ich prostym językiem. Jestem teraz w gimnazjum i chciałbym mieć już jakąś wiedzę na przyszły rok do technikum, a z tym wiąże się znanie pojęć. Mam nadzieję, że uda się taki mały słowniczek stworzyć. Dziękuję. Pozdrawiam PS. Szczęśliwego nowego roku :) |
|
DeBugger |
Pomoc. :D » 2008-12-31 22:12:29 Pomogę koledze - mogę wyjaśnić niektóre pojęcia, jutro postaram się inne: Zmienna - liczba o zmiennej wartości; Stała - liczba o stałej wartości, której zmieniać nie można; API - interfejs programowania aplikacji; GUI(Graphics User Interface) - graficzny interfejs użytkownika(po prostu - menu ;D); Rekurencja - odwoływanie się czegoś do samego siebie; Referencja - jakieś określone dane zawierające informacje o położeniu innych danych w pamięci. To tyle na dziś. :D |
|
pekfos |
» 2008-12-31 23:15:46 zmienna nie musi być liczbą - może być także znakiem lub słowem |
|
lynx |
» 2008-12-31 23:27:29 Stała tak samo. ;) |
|
pekfos |
» 2008-12-31 23:37:11 ależ oczywiście :) przytoczę jeszcze przykład dla rekurencji: int main() { main(); return 0; } jak widać rekurencja to wywołanie funkcji wewnątrz niej. jest najprostszy sposób na uzyskanie pętli nieskończonej. w ten sposób można zawiesić program :) ale też można napisać menu które po wykonaniu instrukcji wrócił na początek. |
|
DeBugger |
» 2009-01-01 15:35:16 Co do tamtego postu - pomieszało mi się z matmą. Macie rację. :D Coś nowego: Preprocesor - jest to program interpretujący, który przetwarza tekst wejściowy w sposób określony przez programistę na tekst wyjściowy; Kompilator - program tłumaczący kod źródłowy na wykonywalny(maszynowy); Interpreter(ogólnie) - Program analizujący kod źródłowy, jednak w przeciwieństwie do kompilatora tylko wykonuje go, lecz nie zapisuje wersji binarnej; Metoda - funkcja składowa klasy. CDN. |
|
DeBugger |
» 2009-01-01 16:31:24 Kilka nowych objaśnień napisanych z nudów(może książkę-słownik napiszę? xD): Vector - dynamiczna automatyczno - rozszerzalna tablica napisana przy pomocy szablon ó w; Szablon - poj ę cie programowania uog ó lnionego - dzi ę ki nim mo ż emy pisa ć kod, bez uwzgl ę dnienia typu, np:
< kod > template < class typ > class nazwa { typ zmienna; }; </ kod >
STL( Standard Template Library ) - c++owa biblioteka uzupe ł niaj ą ca zawieraj ą ce funkcje i typy, i tym podobne, kt ó re mo ż na bez problem ó w zastosowa ć w w ł asnych programach. |
|
Jaszczomb Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-01 21:18:28 Dzięki za wyjaśnienia tych pojęć :] teraz łatwiej będzie mi zrozumieć kursy. Zapewne nie tylko mnie pomoże ten spis. PS. Szczęśliwego nowego roku (sory za spóźnienie :P) |
|
« 1 » 2 3 |