kolejne pytania o słowa kluczowe
Ostatnio zmodyfikowano 2009-01-01 13:24
pekfos Temat założony przez niniejszego użytkownika |
kolejne pytania o słowa kluczowe » 2009-01-01 00:32:26 otóż znalazłem kilka słów kluczowych i nie mam pojęcia co one robią :) są to enum, static, friend i virtual proszę o szybką odpowiedź |
|
lynx |
» 2009-01-01 01:58:24 static - oznacza, że chcemy aby zmienna istniała tylko w jednym pliku np. *.h. enum - to typ wyliczeniowy c++, np. enum dzien{poniedzialek=1, wt=2...}; Najlepiej go stosować robiąc swój własny typ z użyciem typedef.
O virtual, czy friend będziesz musiał już sobie sam szukać, otóż jest to nieco bardziej skomplikowane i sam dokładnie nie znam tych słów. Do tego jest potrzebna większa wiedza. - jak zapewne zauważyłeś nie ma tego w kursie c++ na ddt.pl więc będzie o tym później. |
|
DejaVu |
» 2009-01-01 06:23:23 friend - za pomocą tego słowa informujemy, że klasa X jest zaprzyjaźniona z klasą wewnątrz której użyliśmy tego słowa kluczowego. virtual - metoda klasy jest wirtualna, tj. metoda, której działanie można podmienić na każdym kolejnym poziomie dziedziczenia i zmiana odniesie skutek nawet na najniższym poziomie (tj. na poziomie klasy w której metoda wirtualna została utworzona).
PS. Nie wiem po co 'szybko' jest Ci potrzebna ta informacja, skoro ledwie dowiedziałeś się o istnieniu tych słów kluczowych. |
|
pekfos Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-01 12:36:36 no racja:) nie musiało być szybko ale dzięki za odpowiedź |
|
manfred |
» 2009-01-01 13:24:37 static - oznacza, że chcemy aby zmienna istniała tylko w jednym pliku np. *.h. |
Wcale nie. Raz, że zgadza się, ale tylko jeżeli mówisz o pliku cpp. Pliki nagłówkowe są całkowicie olewane przez kompilator. Dwa - to słowo ma jeszcze dwa zastosowania. Statyczne zmienne w funkcji - zmienna wtedy tworzona jest tylko raz i przy każdym wywołaniu funkcji ma tą wartość, jaką miała po ostatnim. I oczywiście jeszcze statyczne składowe klasy - pozwala używać te statyczne składowe (zarówno zmienne jak i metody) bez posiadania obiektu klasy. |
|
« 1 » |