[Allegro] poruszana kilku obiektów niezależnie
Ostatnio zmodyfikowano 2009-01-03 10:52
Damien Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] poruszana kilku obiektów niezależnie » 2009-01-02 17:13:53 Witam ponownie. Więc tym razem problem jest taki: jedna bitmapa odpowiada za bohatera z nią powiązane są wszystkie wydarzenia itp. Jakim sposobem zrobić żeby wyświetlało mi tego bohatera w różnych miejscach ale żeby zdarzenia dotyczyły tylko tego wybranego np. jest wyświetlanych 10 (to wiem jak zrobić) i jeden z nich podchodzi do krawędzi i upada. W jaki sposób zrobić żeby upadanie dotyczyło tylko tego jednego a nie ich wszystkich?? Jest na to jakiś w miarę łatwy sposób który nie wymaga dużych zmian w kodzie?? :) PS. Oczywiście wszystko w allegro. |
|
DejaVu |
» 2009-01-03 03:54:25 1) Każdy obiekt musi mieć osobną zmienną do położenia. Przykład: 2) Każdy obiekt rysujesz na pozycji wskazywanej przez zmienne. Przykład: for( int i = 0; i < 10; i++ ) { rysujLudka( bufor, x[ i ], y[ i ] ); } 3) Poruszasz wybranego ludka. Przykład: if( KEY[ LEFT ] ) x[ 0 ] --;
if( KEY[ RIGHT ] ) x[ 0 ] ++;
To jest maksymalne streszczenie tego co chcesz uzyskać (chyba, że źle Ciebie zrozumiałem, ale nie wydaje mi się). |
|
Damien Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-03 10:52:07 Ok ok już wiem wszystko, dzięki :) |
|
« 1 » |