Sajan Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Trzy pytania » 2009-01-03 13:59:53 1. Aby ustawić funkcję prawej strzałki piszę key([KEY_RIGHT]). Co zrobić aby napisać funkcję przytrzymania prawej strzałki?
2.Co zrobić aby podczas buforowania nie znikało tło(obrazek bmp)?
3.Jak ustawić granice ekranu, żeby obiekty nie wychodziły poza niego.
Czekam na odpowiedzi. Mogą być również linki. Dzięki! |
|
DeBugger |
» 2009-01-03 14:07:06 Odpowiedź na pierwsze pytanie, moja i kolegi: gamedev. |
|
lynx |
» 2009-01-03 14:27:28 |
|
Sajan Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-03 14:36:02 W drugim chodzi o to że gdy podczas ruchu obiektu, buforuję to znika mi tło. Dzięki za odpowiedź do trzeciego. |
|
smolu91 |
» 2009-01-03 14:40:39 Ad.1 ja bym to zrobil tak : zadeklarowalbym x i y zeby postac zaczynala od pewnego miejsca np: nastepnie wziolbym sie za napisanie fukcji: int chodzenie() { if( key[ KEY_RIGHT ] ) { x += 30; clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); blit( ludek, bufor, 0, 0, x, y, ludek->w, ludek->h ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } }
i to by bylo na tyle mi to jakos dziala... :) baw sie z tym Jeszcze ci dodam ze musisz to chodzeni wstawic w funkcje nieskonczonosci while( !key[ KEY_ESC ] ) { chodzenie(); }
|
|
smolu91 |
» 2009-01-03 14:51:51 Ad.2 Co do drugiego nie jestem pewien ale zeby tro nie znikalo to musisz zrobic tak : clear_to_color( bufor, makecol( 0, 0, 0 ) ); blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, 0, tlo->w, tlo->h );
blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );
|
|
Sajan Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-03 15:13:33 Co do drugiego to chyba mnie nie rozumiecie. Więc wystarczy mi jak ktoś poda kod na to aby zamiast jednokolorowego tła można było wstawić swój obraz *.bmp ? |
|
smolu91 |
» 2009-01-03 15:16:34 wstaw se obrazek np jakis 600x400 tlo = load_bmp( "tlo.bmp", default_palette ); clear_to_color( bufor, makecol( 0, 0, 0 ) ); blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, 0, tlo->w, tlo->h );
|
|
« 1 » 2 |