Wytwarzanie Gier 2D - o czym chcielibyście poczytać artykuły?
Ostatnio zmodyfikowano 2021-03-04 16:52
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wytwarzanie Gier 2D - o czym chcielibyście poczytać artykuły? » 2011-10-22 22:31:52 Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom polskiej społeczności koderów C++ oraz tych, którzy intensywnie starają się tworzyć własne gry postanowiłem, że nasz serwis zacznie tworzyć kurs poświęcony wytwarzaniu gier 2D w C++. W niniejszym temacie można zgłaszać propozycje o czym chcielibyście poczytać :) Mam nadzieję, że lista zagadnień będzie długa :)
/edit:
Kurs został już rozpoczęty: Wytwarzanie Gier 2D, C++ |
|
SeaMonster131 |
» 2011-10-22 23:14:29 Może coś w tym stylu:
1) Jak się wg do tego zabrać - potrzebne umiejętności (język programowania) - potrzebne rzeczy (programy -> IDE itp)
2) Projektowanie gry - typ gry, opisanie każdego, - widok: top-down, izometryczny itp. Jak to wygląda? - rozrysowanie - co i jak, co z czym ;p
3) Samo kodowanie - co najpierw trzeba napisać, - itd..
Oraz może jakiś kompletny przykład wykorzystania tego, czyli napisanie jakieś prostej gry trzymając się tych powyższych zasad.
Oto taka moja mała propozycja :)
Jak ten kurs/artykuł? będzie ciekawy, to z chęcią przeczytam ;p |
|
diego997 |
» 2011-10-22 23:24:51 Jeżeli istnieje coś takiego jak efekty specjalne czy tam system cząsteczek w 2d to bym o tym z chęciom poczytał :) |
|
akwes |
» 2011-10-23 05:01:54 Oooo :P To skoro już można Cię wykorzystać. To (podobno) łatwo upiększyć grę i przenieść ją w nowy wymiar używając shaderów. Na internecie tak naprawdę jest mało co sensownego w tym temacie, tak żeby mówić od zera. A shadery można zarówno w 2D jak i 3D używać. @SeaMonster131 1) - potrzebne umiejętności (język programowania)
|
Przecież jest napisane że w C++ :P ? @DejaVu Ale Ty lubisz sobie powiększać TODO :P |
|
Drraven |
» 2011-10-23 08:48:21 Ja od siebie dodam kompilacje pod Linuxem i innymi (mogę pomóc ci pisać) oraz cross kompilacje (Linux -> Windows -- to mogę też ci pomóc). Dodałbym do listy, że ważny jest pomysł odpowiednie wykorzystanie bibliotek. Może krótki artyukł o tym jak i gdzie szukać dokumentacji (oraz przykłady wykorzystania -> dokumentacja to nie kurs, tam są tylko funkcje/metody -> trzeba wiedzieć co i z czym (tym samym można by zrobić krypto (albo auto) reklame naszej polskiej dokumentacji :D).
Można by pisać te artykuły i tworzyć od razu jakiegoś jednoosbowego rpg'ka, choć to może być trudne. |
|
MasterLukman |
» 2011-10-23 09:26:00 Bardzo fajny pomysł z tym tematem i kursem. Planuję zabrać się za prostą platformówkę i ten kurs mi to ułatwi :D
Moje propozycje do kursu:
1) Zaplanowanie gry. 2) Porady jakiej biblioteki graficznej użyć. 3) Ostatnio kłopotliwy na forum temat czyli kolizje. 4) Scrollowanie map.
Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę ;)
|
|
McAffey |
» 2011-10-23 11:27:38 O obsłudze sieci - zastosowanie winsocka na przykładzie jakiejś prostej gry (tworzenie serwera, klientów itd) :) |
|
pekfos |
» 2011-10-23 13:41:09 o fizyce w tych grach, o rysowaniu mapy itp. |
|
« 1 » 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |