Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wytwarzanie Gier 2D - o czym chcielibyście poczytać artykuły?

Ostatnio zmodyfikowano 2021-03-04 16:52
Autor Wiadomość
wizardus
» 2012-01-10 16:43:41
@DejaVu

No trochę OT ale psioczyli na kurs, który wcale nie jest taki zły :P A co do wytwarzania gier 2D. To ja osobiście chciałbym przeczytać artykuły na temat mmmm... Porównania wydajności bibliotek służących do tworzenia gier 2D. Tylko nie na sucho, z konkretnymi przykładami, FPS itp :)
P-47839
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-10 16:46:34
Ale takie porównania nie mają sensu :) Zastosowane algorytmy decydują o wydajności całej gry, a nie biblioteka graficzna.
P-47840
wizardus
» 2012-01-10 16:49:47
@up
Aha :D To dlaczego nikt nie udzielił nikomu wcześniej takiej odpowiedzi?? XD To po co ja się męczę teraz z SFML'em ?? WRAAAA! :P

@topic
To może, sensowny artykuł na temat jakichś konkretnych algorytmów. Nie tyle napisany w samym cpp co nakierowujący, coś jak powiedzmy uczą w szkołach licealnych listy kroków itp :]. Albo spis algorytmów (jakichś gotowych już) i kwestie ich przydatności?
P-47841
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-10 16:54:30
SFML jest akurat wygodną biblioteką do gier 2D ;p
P-47842
wizardus
» 2012-01-10 16:56:40
Może i tak, ale biorąc pod uwagę fakt, że pobrałem wersję dla VC2008 w której nie ma dllki sfml-main. No wiem, że można to jakoś przebudować dla wersji VC2010, ale nie mam pojęcia jak, i TAKI artykuł by mi się przydał :P
P-47844
SeaMonster131
» 2012-01-10 19:47:31
@SeaMonster - Żartujesz ? Prawda ? :d
Niby dlaczego? :P
Każdy ruch postaci ma swoją 'klatkę'
Jak można zrobić taką animację

Jeżeli mówimy o 2D, no trzeba zrobić każdą klatkę osobno. Nieraz widziałem taką animację szkieletową 2D, robioną we własnych programach napisanych do tego celu (nie wnikałem jak to się zapisuje itd), w 3D sprawa ma się inaczej, bo już np w Blenderze możesz zrobić animację szkieletową i zapisać ją do pliku.
P-47884
wizardus
» 2012-01-11 12:29:12
Tzn, ja osobiście nie wiem jak by miało wyglądać to co opisujesz, ale jeśli narysuję sobie postać z profilu, to w grze platformowej wystarczy ją odbić po prostu (animacje gotową już w jedną stronę, jak już jest gotowa). Co do animacji, jakoś nie bardzo widzę w 2D aby dało się postaci składać z gotowych "członków". Prędzej można narysować odwzorowując. Można co najwyżej przekopiować korpus, no chyba że chodzi Ci o to że rysujesz rękę zwykłą, w zgięciu takim, w zgięciu innym to wtedy tak :).
P-47936
draculeq
» 2012-01-13 22:14:56
mi brakuje trochę wyjaśnień co do podstawowych funkcji allegro... Typu timery. Bo jest zawsze, się używa, a za nic nie wiadomo co i jak to gryźć oraz KIEDY TO SIE INKRAMENTUJE!?

P-48123
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 « 12 » 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Poprzednia strona Strona 12 z 21 Następna strona