wizardus |
» 2012-01-10 16:43:41 @DejaVu
No trochę OT ale psioczyli na kurs, który wcale nie jest taki zły :P A co do wytwarzania gier 2D. To ja osobiście chciałbym przeczytać artykuły na temat mmmm... Porównania wydajności bibliotek służących do tworzenia gier 2D. Tylko nie na sucho, z konkretnymi przykładami, FPS itp :) |
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-10 16:46:34 Ale takie porównania nie mają sensu :) Zastosowane algorytmy decydują o wydajności całej gry, a nie biblioteka graficzna. |
|
wizardus |
» 2012-01-10 16:49:47 @up Aha :D To dlaczego nikt nie udzielił nikomu wcześniej takiej odpowiedzi?? XD To po co ja się męczę teraz z SFML'em ?? WRAAAA! :P
@topic To może, sensowny artykuł na temat jakichś konkretnych algorytmów. Nie tyle napisany w samym cpp co nakierowujący, coś jak powiedzmy uczą w szkołach licealnych listy kroków itp :]. Albo spis algorytmów (jakichś gotowych już) i kwestie ich przydatności? |
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-10 16:54:30 SFML jest akurat wygodną biblioteką do gier 2D ;p |
|
wizardus |
» 2012-01-10 16:56:40 Może i tak, ale biorąc pod uwagę fakt, że pobrałem wersję dla VC2008 w której nie ma dllki sfml-main. No wiem, że można to jakoś przebudować dla wersji VC2010, ale nie mam pojęcia jak, i TAKI artykuł by mi się przydał :P |
|
SeaMonster131 |
» 2012-01-10 19:47:31 @SeaMonster - Żartujesz ? Prawda ? :d |
Niby dlaczego? :P Każdy ruch postaci ma swoją 'klatkę'Jak można zrobić taką animacjęJeżeli mówimy o 2D, no trzeba zrobić każdą klatkę osobno. Nieraz widziałem taką animację szkieletową 2D, robioną we własnych programach napisanych do tego celu (nie wnikałem jak to się zapisuje itd), w 3D sprawa ma się inaczej, bo już np w Blenderze możesz zrobić animację szkieletową i zapisać ją do pliku. |
|
wizardus |
» 2012-01-11 12:29:12 Tzn, ja osobiście nie wiem jak by miało wyglądać to co opisujesz, ale jeśli narysuję sobie postać z profilu, to w grze platformowej wystarczy ją odbić po prostu (animacje gotową już w jedną stronę, jak już jest gotowa). Co do animacji, jakoś nie bardzo widzę w 2D aby dało się postaci składać z gotowych "członków". Prędzej można narysować odwzorowując. Można co najwyżej przekopiować korpus, no chyba że chodzi Ci o to że rysujesz rękę zwykłą, w zgięciu takim, w zgięciu innym to wtedy tak :). |
|
draculeq |
» 2012-01-13 22:14:56 mi brakuje trochę wyjaśnień co do podstawowych funkcji allegro... Typu timery. Bo jest zawsze, się używa, a za nic nie wiadomo co i jak to gryźć oraz KIEDY TO SIE INKRAMENTUJE!?
|
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 « 12 » 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |