Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wytwarzanie Gier 2D - o czym chcielibyście poczytać artykuły?

Ostatnio zmodyfikowano 2021-03-04 16:52
Autor Wiadomość
Drraven
» 2011-10-27 18:38:36
Bo dobrzy ludzie mają zawsze pod górkę :D
P-42861
Dark
» 2011-10-29 11:25:12
jak zaprogramować poprawnie grawitacje, skok, kolizje, tworzenie stosu obiektów itp.
P-42979
Dawidsoni
» 2011-10-29 16:59:06
Bardzo dobry pomysł! Ja proponuję opisać jak zastosować umiejętnie zastosować dziedziczenie i klasy w robieniu gier, w jakiej bibliotece wougle warto pisać gry, jak pisać wydajnie, algorytmy na różne kolizje, grawitacje itd. oraz gdzie umieszczać najlepiej funkcje wykrywające kolizje obiektów 2 różnych klas. (globalnie, czy w ma być funkcją składową jakieś klasy).
P-43004
m4tx
» 2011-10-29 18:21:55
Co do fizyki to ja jednak preferuję użycie biblioteki. Napisanie (wydajnych) algorytmów wbrew pozorom nie jest takie proste ;)
P-43009
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-29 18:23:34
To równie dobrze możesz od razu użyć silnika zamiast dziergać grę od podstaw :)
P-43010
yoogi
» 2011-10-30 02:45:40
Ja bym proponował napisanie kursu o:

- Stworzenie mapy z różnych obrazków, przesuwanie jej i tym podobne,
- Metoda "Uchwyć i puść",
- Obracanie obiektów i zmiana ich pozycji pod kątem,
- Przydało by się opracowanie prostej fizyki. Na zasadzie prostego opadania elementów do "pseudo-podłoża",
- i jako ostatnie może jakieś GUI
P-43044
kkmks
» 2011-10-30 02:42:22
ostatecznie tworzenie edytora map wraz z tworzeniem własnego rozszerzenia danej mapy, żeby można było to rozszerzenie wczytać i zapisać w tym edytorze. Poza tym funkcjonalności i gui oczywiście, najlepiej z możliwością wyboru czy widok sprów tylko po nazwie czy też z miniaturka, czy tylko miniaturką. ogólnie też jak azrobić plik do takiego map edytora, z grafikami i jak tworzyć dodawać edytować w takim pliku zawarte grafiki.
P-43045
Drraven
» 2011-10-30 06:28:57
#UP:
Niemal wszystko co wymieniłeś jest już w kursie, np. GUI.

C/C++
class cClickAndDrop
{
private:
    int x; //pozycja początkowa na ekranie
    int x1; //pozycja koncowa
    int y;
    int y1; //to samo co wyżej
public:
    int Click( int x, int y ); //Pobranie pozycji czegoś do dropnięcia; x i y można pobrać z WParlm (czy jak to się zwało)
    int Drop( int x1, int y1 ); //Ustawienie tego na pozycji x i y
};

cClickAndDrop myszka;
/*
Potrzeba jeszcze funkcji na pobieranie x i y ale to raczej w metodzie Click można zrobic. I wtedynie pobierać parametru ;D
*/
P-43046
1 2 3 « 4 » 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Poprzednia strona Strona 4 z 21 Następna strona