Wytwarzanie Gier 2D - o czym chcielibyście poczytać artykuły?
Ostatnio zmodyfikowano 2021-03-04 16:52
Drraven |
» 2011-10-27 18:38:36 Bo dobrzy ludzie mają zawsze pod górkę :D |
|
Dark |
» 2011-10-29 11:25:12 jak zaprogramować poprawnie grawitacje, skok, kolizje, tworzenie stosu obiektów itp. |
|
Dawidsoni |
» 2011-10-29 16:59:06 Bardzo dobry pomysł! Ja proponuję opisać jak zastosować umiejętnie zastosować dziedziczenie i klasy w robieniu gier, w jakiej bibliotece wougle warto pisać gry, jak pisać wydajnie, algorytmy na różne kolizje, grawitacje itd. oraz gdzie umieszczać najlepiej funkcje wykrywające kolizje obiektów 2 różnych klas. (globalnie, czy w ma być funkcją składową jakieś klasy). |
|
m4tx |
» 2011-10-29 18:21:55 Co do fizyki to ja jednak preferuję użycie biblioteki. Napisanie (wydajnych) algorytmów wbrew pozorom nie jest takie proste ;) |
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-29 18:23:34 To równie dobrze możesz od razu użyć silnika zamiast dziergać grę od podstaw :) |
|
yoogi |
» 2011-10-30 02:45:40 Ja bym proponował napisanie kursu o:
- Stworzenie mapy z różnych obrazków, przesuwanie jej i tym podobne, - Metoda "Uchwyć i puść", - Obracanie obiektów i zmiana ich pozycji pod kątem, - Przydało by się opracowanie prostej fizyki. Na zasadzie prostego opadania elementów do "pseudo-podłoża", - i jako ostatnie może jakieś GUI |
|
kkmks |
» 2011-10-30 02:42:22 ostatecznie tworzenie edytora map wraz z tworzeniem własnego rozszerzenia danej mapy, żeby można było to rozszerzenie wczytać i zapisać w tym edytorze. Poza tym funkcjonalności i gui oczywiście, najlepiej z możliwością wyboru czy widok sprów tylko po nazwie czy też z miniaturka, czy tylko miniaturką. ogólnie też jak azrobić plik do takiego map edytora, z grafikami i jak tworzyć dodawać edytować w takim pliku zawarte grafiki. |
|
Drraven |
» 2011-10-30 06:28:57 #UP: Niemal wszystko co wymieniłeś jest już w kursie, np. GUI. class cClickAndDrop { private: int x; int x1; int y; int y1; public: int Click( int x, int y ); int Drop( int x1, int y1 ); };
cClickAndDrop myszka;
|
|
1 2 3 « 4 » 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |