Dark |
» 2011-11-13 19:14:08 @DejaVu szczególnie jak ma się naukę w szkole :) |
|
Drraven |
» 2011-11-14 06:07:28 Po co go tłumaczyć? Jest napisany to niech będzie. Dobry wstęp jest tu. Jak ktoś nie zna angielskiego to programistą nie będzie. |
|
Dark |
» 2011-11-14 16:21:50 zresztą w książce z ponad 700 stronami jest odpowiednio dużo wiadomości by opanować część programowania :) |
|
waxx |
» 2011-11-16 20:32:40 DejaVu nie obraz sie ale masz najgorszy styl kodzenia i notacje jaka widzialem od dawna.
typedef std::vector <RObiekt> vObiektyT;
vObiektyT vObiekty;
poezja
RObiekt & obiekt = vObiekty.at( 0 );
tu wymieklem
nie wspominajac o iteratorach
utrudniasz sobie zycie i innym poczatkujacym, pozdrowki :) |
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-11-17 07:41:33 Co Ty wiesz o programowaniu... :)
PS. Kto powiedział, że ten kurs jest dla początkujących? :)
/edit:
Chcesz powiedzieć, że kod:
for(; obiekt.at( 0 ).x <= 100; ++obiekt.at( 0 ).x ) oknoAplikacji.Draw( sf::Shape::Circle( obiekt.at( 0 ).x, obiekt.at( 0 ).y, 10, sf::Color::Red ) );
jest prostszy niż:
RObiekt & obiekt = vObiekty.at( 0 ); for(; obiekt.x <= 100; ++obiekt.x ) oknoAplikacji.Draw( sf::Shape::Circle( obiekt.x, obiekt.y, 10, sf::Color::Red ) );
? Bo jeżeli tak to chyba Ty za wiele w życiu kodu nie napisałeś :)
Zmiana ewentualnego obiektu na którym będziesz pracował sprowadza się do poprawy jednej wartości, a nie czterech lub więcej. Ponadto zapis jest znacznie krótszy. W końcu to samo można zapisać tak:
RObiekt & o = vObiekty.at( 0 ); for(; o.x <= 100; ++o.x ) oknoAplikacji.Draw( sf::Shape::Circle( o.x, o.y, 10, sf::Color::Red ) );
Nie masz żadnych argumentów w ręku na temat stylu kodowania. typedef-y również upraszczają czytelność kodu i skracają jego zapisy w szczególności jeżeli przychodzi do pisania czegokolwiek na iteratorach. |
|
waxx |
» 2011-11-17 15:12:21 fakt typedefy skroca ci zapis przy iteratorach, jak sie ich uzywa ;)
jak nie wiesz przy implementacji czy chcesz vector czy liste, to spoko. niezle kodzisz.
osobiscie wole miec w mojej petli ciagle nazwe obiektu, bo latwiej sie dla mnie tak patrzy w rozbudowanej petli/petli w petli i widze od razu co jest co i gdzie jestem :) Also bede mogl sobie od razu w razie czego gdybym z niewiadomych przyczyn chcial walnac objects[i-1]->
a zamiana? fakt, CTRL+H too hard
z .at() to juz w ogole chyba zabieg tylko wkurzajacy czytelnika. czy jest prostrzy z at? nie :) po to mam []
kurs jest raczej dla poczatkujacych bo zaawansowani nie maja czego szukac w takiej tematyce :)
|
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-11-17 15:16:33 Myślę, że się mylisz. Często i gęsto osoby przeczytają książkę na temat języka C++ i potem pytają 'co dalej?'. Wiedzę teoretyczną mają z budowy języka oraz narzędzi ale nie potrafią samodzielnie kodować. Pisanie z kolei kursu dla osób, które nie znają dostatecznie dobrze języka C++ mija się z celem bo zacznie się koncentracja na tłumaczeniu 'czym jest struktura', a nie 'jak zastosować strukturę' co definitywnie zmienia stan rzeczy. |
|
waxx |
» 2011-11-17 15:22:26 Tacy poczatkujacy po ksiazce Cpp to dobrze wiesz jacy sa. Sa tacy agenci tutaj co nie wiedza jak gdy zycie przekroczy 100 zrobic zeby bylo 100. Nie ma powodow zeby wyrzucac im gdzie sie da iterator, czy skomplikowane nazwy vobiektyT. Keep it clean, all I'm saying. Notacja wegierska nie jest potrzebna w C++, choc sam ludzie sobie dac CKlasa czy int m_classmember; ale bez przesady. A iteratory lubie ale nie w Cpp. C# jasne. Foreach rzadzi. A typy IEnumerable i yield return to juz poezja. Ale tutaj? Nie ma sensu :)
I nie atakuj mnie, to tylko moja opinia. Szanuje twoja robote, ktora tu robisz, ale daje tylko wskazowki. Sam kiedys bylem newbie i gdzie widzialem skomplikowane nazwy tam sie ich balem :P
A co wiem o programowaniu - troche projektow mialem. Cos tam nawet skonczonego, a nieskonczone to i multiplayer strategia byla i rozbudowane Match-3 z RPG, ktore bylo i projektem miesiaca na Warsztacie. Troche juz doswiadczenia zdobylem i wiem jak pisza tez inni wygodnie. |
|
1 2 3 4 5 6 « 7 » 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |