Wytwarzanie Gier 2D - o czym chcielibyście poczytać artykuły?
Ostatnio zmodyfikowano 2021-03-04 16:52
hincu |
» 2011-11-17 16:49:44 a ja bym chcial zobaczyc od czego zaczac sam mam zamiar zaczac sie gamedevem ale za cholere nie wiem od czego mam startowac XD wiec proponuje w 1 artykule zrobic przykladowy szkielet projektu gry chodzi tutaj o opis co gra powinna zawierac
jaka fizyka(jesli potrzeba) kolizje eventy objekty i funkcje to by bardzo ulatwilo prace tym ktorzy juz wiedza co nieco o programowaniu a chca sie tylko dowiedziec jak takowy projekt tworzyc : P sam googlowalem z 4 bite dni i nic nie moglem znalezc :< |
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-11-17 16:52:51 Nie da się w jednym rozdziale zamknąć tak dużej wiedzy :) |
|
hincu |
» 2011-11-17 17:06:54 czy ty czytasz co ja pisze? XD 'przykladowy szkielet gry' nie chodzi tutaj o source tylko o to aby pokazac co owy projekt powinien zawierac : P tak wiec masz plik todo.txt i tam piszesz co dana gra bedzie potrzebowala jakich funkcji etc to wszystko powinno byc w 1 rozdziale aby rozjasnic rozpoczynajacym z gamedev z czym sie to je :P |
|
akwes |
» 2011-11-17 18:04:41 @hincu, to cały czas za dużo na jeden dział. Tego nie da się tak łatwo rozplanować. Ciężko jest zaplanować wszystkie obiekty a Ty już mówisz o planowaniu metod.
Inaczej taki działby musiał wyglądać jak Twoja lista :)
Każdą grę inaczej konstruujesz. Do Tetrisa nikt nie będzie robił fizyki i grawitacji.
Eventy o których piszesz to prawie zawsze kwestia biblioteki z której korzystasz.
Nie wierzę że ktoś kto zna podstawy C++ (za podstawy uznaję jedną książkę traktującą o całej składni języka, no powiedzmy do szablonów) nie patrzy na prostą grę i nie widzi planu.
Patrzysz na grę typu i już widzisz obiekty. Klock, piłka, tacka. Klocek zmienia kąt lotu piłki oraz znika ew. dodaje punkty. Piłka lata i już (bo inne obiekty podczas zderzenia zmieniają jej kierunek lotu). Tacka się rusza oraz zmienia kąt lotu piłki. Do tego jakaś tam klasa Gra, która zajmie się GUI oraz krawędziami. I już kodujemy pierwszą grę.
Jedna ważna sprawa żeby to się udało. Dyscyplina kodu czyli dyscyplina nazw funkcji, nazw zmiennych i konsekwencja w trzymaniu się określonych sobie założeń.
@hincu, przez cztery dni szukałeś kodu. Bład. Powinieneś przez te 4 dni kodować.
Empiryzm.
|
|
pekfos |
» 2011-11-17 18:11:12 Tacy poczatkujacy po ksiazce Cpp to dobrze wiesz jacy sa. Sa tacy agenci tutaj co nie wiedza jak gdy zycie przekroczy 100 zrobic zeby bylo 100. Nie ma powodow zeby wyrzucac im gdzie sie da iterator, czy skomplikowane nazwy vobiektyT. Keep it clean, all I'm saying. |
Są tacy ale czy wszystkie materiały na tej stronie muszą być kierowane akurat do nich? |
|
hincu |
» 2011-11-17 18:30:16 @akwes ja mam wszystko rozplanowane ale problem u mnie polega w lenistwie :/ nie umiem sie za to zabrac XD! ale wkoncu sie za to zabiore co do twojej wypowiedzi [quote]@hincu, przez cztery dni szukałeś kodu. Bład. Powinieneś przez te 4 dni kodować. [/quote]
nie szukalem kodu tylko potrzebnych dla mnie informacji o projektowaniu planu gry : P czytanie ze zrozumieniem XD |
|
akwes |
» 2011-11-17 18:37:15 @hincu Mówisz że nie wiesz jak się do tego zabrać, a teraz mówisz że masz to rozplanowane. Czyli tak naprawdę nie masz nic zaplanowane, bo gdyś miał to powinieneś wypełniać swój plan punkt po punkcie. nie szukalem kodu tylko potrzebnych dla mnie informacji o projektowaniu planu gry
|
W takim razie powinieneś cztery dni kodzić a nie szukać informacji o projektowaniu planu gry. |
|
hincu |
» 2011-11-17 18:50:41 mam plan ale taki ogolny : P nic konkretnego lenistwo mna rzadzi : / |
|
1 2 3 4 5 6 7 « 8 » 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |