tytttryty Temat założony przez niniejszego użytkownika |
problem początkujacego przy debugowaniu » 2011-10-25 14:15:07 Mam VC2010 Express... Odpalilem sobie prosty programik Hello World - dzialal, zainsatlowalem biblioteke SDL - odpalilem jakis programik - daiałał.
Próbuję zainsatlować allegro i SFML - robie dokładnie jak w opisie i wychodzi błąd podczas debugowania:
(najpierw jest ścieżka do pliku) C...\Desktop\allegro\first\Debug\first.exe Nie mozna znależć pliku
projekt mam pod nazwą first, ale plik .cpp pod nazwą SA.
Przeguglowałem neta, nic nie znalalem. Zresztą przy SDL i Hello World wszystko działa i debuguje
z góry dzieki za wszelką pomoc |
|
DejaVu |
» 2011-10-25 14:21:30 Wkleiłeś komunikat, że nie udało się uruchomić pliku *.exe bo nie istnieje na dysku - nie ma więc czego debugować. |
|
akwes |
» 2011-10-25 20:57:58 A to że nie istnieje, jest najczęściej spowodowane tym że się nie kompiluje. |
|
tytttryty Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-26 15:17:40 najprawdopodobniej nie zainsatlowałem dobrze SFML, z SDL poszło jak tralala, a z tym się męcze 2 dni.... |
|
tytttryty Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-26 16:13:54 Kompiluje kod first.cpp (kod z kursu) wychodzi Build: 1 succeeded, 0 failed,... Debuguje i wyskakuje wyżej opisany komunikat.
Jak sprawdzić do jakiego folderu jest zapisywany plik podczas kompilacji? |
|
SeaMonster131 |
» 2011-10-26 16:15:46 exe? Domyślnie do: nazwa_projektu/bin/Debug/*.exe |
|
tytttryty Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-26 18:02:35 zainstalowałem jeszcze raz SFML, tym razem wdlg instrukci z youtube... pierwszy programik wgrałem, - wyskoczylo okineko takie jak na filmiku... wkleiłem programik z kursu bodajże lekcja nr2: #include <SFML/Window.hpp>
int main() { sf::Window oknoAplikacji( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Kurs SFML - http://cpp0x.pl" ); while( oknoAplikacji.IsOpened() ) { oknoAplikacji.Display(); } return 0; } i wyskakuje takie cóś: 1>------ Build started: Project: SA, Configuration: Debug Win32 ------ 1>speedway.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: virtual __thiscall sf::Window::~Window(void)" (??1Window@sf@@UAE@XZ) referenced in function _main 1>speedway.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: void __thiscall sf::Window::Display(void)" (?Display@Window@sf@@QAEXXZ) referenced in function _main 1>speedway.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: bool __thiscall sf::Window::IsOpened(void)const " (?IsOpened@Window@sf@@QBE_NXZ) referenced in function _main 1>speedway.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: __thiscall sf::Window::Window(class sf::VideoMode,class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > const &,unsigned long,struct sf::WindowSettings const &)" (??0Window@sf@@QAE@VVideoMode@1@ABV?$basic_string@DU?$char_traits@D@std@@V?$allocator@D@2@@std@@KABUWindowSettings@1@@Z) referenced in function _main 1>speedway.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: __thiscall sf::VideoMode::VideoMode(unsigned int,unsigned int,unsigned int)" (??0VideoMode@sf@@QAE@III@Z) referenced in function _main 1>C:\Users\abc\Desktop\aaa\SA\Debug\SA.exe : fatal error LNK1120: 5 unresolved externals ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ========== mógłby ktoś łaskawym okiem zerknąć i coś podpowiedzieć... bo już nerwicy dostaję :-) |
|
DejaVu |
» 2011-10-26 18:19:45 To są błędy linkera - w opcjach projektu należy dołączyć stosowne biblioteki - o problemach związanych z biblioteką SFML były już tematy z dokładnie takim samym omówionym problemem - poszukaj na forum. Google:
site:cpp0x.pl/forum/ SFML unresolved external symbol |
|
« 1 » |