Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Nie wiem jak działa funkcja gotoxy()

Ostatnio zmodyfikowano 2009-01-05 13:08
Autor Wiadomość
Haker123
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Nie wiem jak działa funkcja gotoxy()
» 2009-01-05 04:39:52
Witam ;]

Jestem nowy w swiecie programowania (2-3 dni) i chce sie o cos zapytac, mianowicie jestem w kursie na czesci z funkcja "for" i chce sie zapytac jak mozna obliczyc "gotoxy((i-1)*5+1,k);" z przykladu ponizej. Wiem ze ta funkcja odpowiada za migajacy "znaczek" w programie ale nie mam pojecia jak on wplyna na cala tabliczke mnozenia ;/ bo jak cos usune to wogle dzieje sie katastrofa :P
Bede wdzieczny za pomoc ;]

Ps. Sorki za bledy i niewlasciwe slowa ale jest puzno i zaraz usne :P

Pozdro

C/C++
#include <iostream>
#include <conio.h>
#include "console.ddt"
using namespace ddt::console;
using namespace std;
int main()
{
    for( int k = 1; k <= 10; k++ )
    for( int i = 1; i <= 15; i++ )
    {
        gotoxy(( i - 1 ) * 5 + 1, k );
        cout << i * k;
    }
    getch();
    return( 0 );
}
P-3398
DejaVu
» 2009-01-05 05:08:08
Twoje pytanie generalnie sprowadza się do tego, co robi poniższy wiersz:
gotoxy(( i - 1 ) * 5 + 1, k );
gotoxy() ustawia położenie kursora na ekranie. Co za tym idzie pierwszy parametr to współrzędna x (kolumna), druga współrzędna to y (wiersz). Położenie kolumny określamy wzorem (i-1)*5+1, gdzie i to zmienna pętli, która przyjmuje wartości od 1 do 15 włącznie. Tak więc za zmienną i będą podstawiane kolejne wartości {1,2,3,4,...,14,15}. Po każdorazowym podstawieniu tej wartości do wzoru, będziemy otrzymywali następujące wartości x {1,6,11,16,...,66,71}. To samo się dzieje w przypadku wartości y.