Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

*Biblioteki

Ostatnio zmodyfikowano 2009-01-06 20:51
Autor Wiadomość
smolu91
Temat założony przez niniejszego użytkownika
*Biblioteki
» 2009-01-05 14:17:49
Jeszcze nie widzialem tu aby ktoś konsultowal sie o bibliotekach. Czy móglby ktoś podać jakieś blioteki: nazwa - (skrot myslowy co ona robi/albo do czego jest potrzebna). W ogóle które bibioteki z którymi przydaje się łączyc czy w ogóle da sie połączyc. Bo potrzebuje jak pewnie wiele innych tutaj internautow/użytkowników napisać swój własny mały programik użytkowy. Ale potrzebuje wiedzy na temat bibliotek oczywiście nie tych standardowych co sa mało przydatne.  
P-3406
DeBugger
» 2009-01-05 14:29:31
Boost - biblioteki do obsługi wyrażeń matematycznych.
http://www.libsdl.org/ - Biblioteka do programowania gier.
OpenGL - Biblioteka do programowania 3D.
DirectX - druga biblioteka do tego samego.
Audiere - biblioteka do obsługi dźwięku.
P-3407
lynx
» 2009-01-05 15:01:33
Nie koniecznie standardowe są mało przydatne. Przykładem takich są: STL, io.h, cmath, cstdio, fstream. Jak sam widzisz standardowe biblioteki to standard i bez nich trudno jest się obejść. :)
A teraz coś o innych:
http://pl.wikipedia.org/wiki/FMOD - biblioteka do obsługi dźwięku, na różne urządzenia: PC czyli Linux,Windows,Mac OS X, Xbox, PS2. Z tego co pamiętam to można ją pobrać z repo ddt.pl
Allegro - bardzo fajna biblioteka do tworzenia gier 2D.
Libcurl - za jej pomocą połączysz się z internetem. Obsługuje m.in. http i ftp.
P-3408
smolu91
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-01-05 15:40:41
Dzięki jesteście pomocni :) chciałem jeszcze zapytać odnośnie co pisałem wyżej łaczenia bibliotek bo przecież na podstawie jednej biblioteki cieżko napisać program jakiś fajny. Ale jakby ktoś znał jakieś jeszcze inne to prosiłbym, aby dodawali te biblioteki tak jak koledzy wyżej :)(mam nadzieje ze nikogo nie obrazam nazywajac kolega).
P-3409
lynx
» 2009-01-05 15:58:07
Chcąc zrobić coś fajnego najlepszym rozwiązaniem będzie nauka Allegro. Kurs po polsku oraz pomoc na polskim forum są bardzo ważną rzeczą. Wiele osób od niej zaczynało, jest prosta, a już po paru lekcjach możesz zrobić naprawdę ciekawą grę. Obsługa myszki, klawiatury, ekranu, bimap, animacji oraz funkcje wyświetlające tekst na ekranie w jednej bibliotece zapewnią Ci dobry wstęp do pisania własnych gier.
P-3410
smolu91
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-01-05 16:02:31
Powiem Ci ze napisalem prostą gierke. Po załączeniu programy wyskakuje menu. Reagujące na myszke oraz imitujace przyciskanie. Po wcisnieciu start przechodzi do ekranu :) z chłopkiem którym można sobie pobiegać ale nie mam czasu bawić się w grafika do gier. Szczerze jakbym sie uparł to może bym jakąś fajną gierke napisał w allegro.
P-3411
DeBugger
Kilka łączeń
» 2009-01-05 16:03:20
Popularne łączenia:
Allegro + OpenGL;
OpenGL + SDL;
SDL + Audiere;
Audiere + Allegro;
Boost + Allegro.
I tak dalej... Można łączyć ile się chce, ale nei polecam:
OpenGL + DirectX;
Allegro + SDL;
DirectX + Allegro.
P-3412
smolu91
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-01-05 16:05:06
Podałeś przykłady łączenia parami. Tylko że łączenie tych bibliotek przebiega jakos w komplikujący sposób czy tylko wystarczy dodać plik naglowkowy.
P-3413
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona