Maksymalna ilość życia - jaki warunek zastosować?
Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-07 11:30
obcy Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Maksymalna ilość życia - jaki warunek zastosować? » 2011-11-07 11:22:28 Witam piszę grę w allegro, w której jest pasek życia o maksymalnej wartości 100 po dotknięciu jakiejś przeszkody jego wartość maleje o 10 dlatego zrobiłem serduszko, które po dotknięciu dodaje 10 pkt życia i mam problem ponieważ nawet jeśli życie jest pełne czyli 100 to po dotknięciu serduszka jego wartośc wzrasta do 110 itd. dlatego musze miec warunek że jeśli życie jest 100 to po dotknięciu serduszka nie zostanie ono podwyższone do 110. jeśli ktoś ma pomysł jak to zapisac to będe wdzięczny oto kod serca(zycia): if(( serce_y <= 768 ) ) { serce_y++; } else { serce_x =( rand() % 950 ) + 50; serce_y = 0; }
if(( kolizja( ludek.x, ludek.y, ludek.s, ludek.w, serce_x, serce_y, 70, 79 ) == true ) && wyswietl ) { zycie += 10; wyswietl = false; }
if( wyswietl == false ) { czas++; if( czas >= 200 ) { wyswietl = true; serce_x =( rand() % 950 ) + 50; serce_y = 0; } } else masked_blit( serce, bufor, 0, 0, serce_x, serce_y, serce->w, serce->h );
|
|
DejaVu |
» 2011-11-07 11:30:08 Podstawy...
if( zycie > 100 ) zycie = 100; |
|
« 1 » |