Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro, c++] kolizja, naskok na przeszkodę i ma zniknąć.

Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-20 10:58
Autor Wiadomość
DejaVu
» 2011-11-11 14:38:05
Nie ma na wszystko gotowców - wystarczy pomyśleć trochę intensywniej i napisać samodzielnie rozwiązanie.
P-43764
Gabes
» 2011-11-11 14:53:39
Dopisz jeszcze jeden warunek pozycja ludek _ y - wysokość ludka < przeszkoda_y (czyli skoczył z góry).
P-43766
spartakus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-11 14:59:11
w tej kolizji tak ?
P-43767
Gabes
» 2011-11-11 15:40:54
Zamiast  pozycja ludek _ y - wysokość ludka< przeszkoda_y  wpisz swoje zmienne
 
C/C++
if( kolizja == true && pozycja ludek _ y - wysokosc ludka < przeszkoda_y )
{
    kolizja = false;
    tu dodaj usuniecie przeszkody, punkty
}
.
P-43770
spartakus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-11 20:52:34
C/C++
if(( kolizja( ludek.x, ludek.y, ludek.s, ludek.w, przeszkoda.x, przeszkoda.y, przeszkoda.s, przeszkoda.w ) == true ) && ludek.y - ludek.w < przeszkoda.y && wyswietl )
{
    kolizja( ludek.x, ludek.y, ludek.s, ludek.w, przeszkoda.x, przeszkoda.y, przeszkoda.s, przeszkoda.w ) == false;
    pkt += 10;
    wyswietl = false;
}

if( wyswietl == false )
{
    czas++;
    if( czas >= 200 )
    {
        wyswietl = true;
        przeszkoda.x = 1050;
        przeszkoda.y = 710;
        //....
    }
}
else
     masked_blit( przeszkoda, bufor, 0, 0, przeszkoda.x, przeszkoda.y, przeszkoda->w, przeszkoda->h );


zrobiłem tak i działa źle, w sensie gdy naskoczę to znika przeszkoda, ale gdy stoję i przeszkoda podejdzie do mnie (bo porusza się z prawej strony na lewą) to wtedy też znika, a ma tylko znikać przy naskoku
P-43808
Drraven
» 2011-11-11 21:21:51
Kod jest dobry, tylko źle TY go wykorzystujesz.
Naucz się pisać argorytmy, szlak ludzi trafia jak tacy jak ty czekają tylko na pomoc.
P-43813
Dark
» 2011-11-12 11:45:57
zaprogramuj sobie z boolem, gdy tylko dotyka góry to znika, jak chcesz pisać grę to sam musisz się nauczyć rozwiązywać problemy, pisząc ciągle na forum o pomoc tylko sobie problemy robisz
P-43859
sikora9300
» 2011-11-13 04:21:07
w ifie tam gdzie masz skok ustaw zmienną skok=true, pod ifem... else skok==false; i do kolizji dopisz zmienną skok==true i zostaw tylko tą 2 ify które odpowiadają za kolizję z górną częścią jeżyka!!
P-43906
1 2 « 3 » 4
Poprzednia strona Strona 3 z 4 Następna strona