[Allegro, c++] kolizja, naskok na przeszkodę i ma zniknąć.
Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-20 10:58
RazzorFlame |
Podam ci kod od gory » 2011-11-20 10:58:54 Stworz sobie klase OBJECT tak jak ja: class OBJECT { public: int x; int y; int w; int h; int b; int c; BITMAP * bmp; }; I tu masz kolizje ale tylko od gory ( samemu mi sie przed chwila udało ;D ) bool collide_up( OBJECT A, OBJECT B ) { if( A.y >= B.y - A.h - 1 && A.y < B.y + B.h && A.x + A.w >= B.x && A.x <= B.x + B.w ) return true; else return false; } Jesli jest kolizja zwraca true jesli nie zwraca false Mozesz to tak zastosować: if( collide_up( ludek, background ) == true ) ludek.y = background.y - ludek.h - 1;
I bedzie wszystko OK. Pozdrawiam RazzorFlame! |
|
1 2 3 « 4 » |