Napisanie gry sieciowej z użyciem protokołu GG
Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-14 19:24
zot0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Napisanie gry sieciowej z użyciem protokołu GG » 2011-11-14 14:40:15 Witam Chciał bym stworzyć gry w [allegro 4.2.2 c++] (np. wyścigi klocków po ekranie xd) dla dwóch osób grających przez sieć. Pierwszym Problemem jest połączenie dwóch graczy z wewnętrznym adresem w różnych sieciach. Mam pomysł aby osoby komunikował się przez protokół GG. w pliku Config podajemy swoje hasło login i login osoby do której chcemy się połączyć. Program wysyłał by naszą pozycje do podanego numeru gg. a on by odbierał wiadomości w stylu: (100 50 1) (pozycja_x pozycja_y gracz_połączony) i przetwarzał na potrzeby gry;
Pytania do Was. 1.Czy takie rozwiązanie jest możliwe do zrobienia, może jakieś sugestię :> ? 2.Czy jest jakiś inny sposób na komunikację z osobami o wewnętrznych adresach nie będących w tej samej sieci(VPN <-- odpada)? 3.Czy do tego będzie konieczny WinSock czy jest jakaś alternatywa?Bo jak na razie mam z tym spore problemy.
*preferuje do tego zadania: Windows7 Dev-c++
|
|
akwes |
» 2011-11-14 14:47:23 Połączenie lepiej żeby było koordynowane przez jakiś serwer.
Jeżeli włączę GG to ono będzie odbierać wiadomości, i jednocześnie będę mógł je wysyłać co za tym idzie oszukiwać :P |
|
zot0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-11-14 14:56:25 Puki co Chciał bym spróbować zrobić co kol wiek co działa przez sieć. Później można rozszerzyć projekt o Serwer , i bardziej zaawansowane zasady gry niż jeżdżenie kwadratem po ekranie :P |
|
akwes |
» 2011-11-14 15:17:03 Odpal sobie dwa komunikatory z dwoma różnymi numerami GG i pisz do siebie :P Opóźnienia sięgają kilku sekund czasem. Zamiast pisać od razu grę sieciową bez znajomości działania sieci, po prostu zacznij od napisania komunikatora (choćby konsolowego). Potem w oparciu o taki maksymalnie prosty komunikator możesz zrobić sposób komunikacji w swojej grze. |
|
m4tx |
» 2011-11-14 15:23:46 Co do wykorzystania GG to jest to beznadziejny pomysł, ponieważ:
- Lagi są przeogromne (w każdym razie na potrzeby gry) - Serwery GG zdechną = gra nie działa - Gra bez internetu niemożliwa - Istnieje prawdopodobieństwo bana przez GG - I jeszcze kilka innych rzeczy, których nie chce mi się wymieniać...
A do WinSocka - krótko mówiąc: powodzenia. :P Lepiej skorzystać z gotowców typu libgadu, ponieważ implementacja protokołu jest trudna, a w dodatku nie posiada on żadnej (oficjalnej) dokumentacji... |
|
zot0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-11-14 15:43:48 wlaśnie męcze libgadu :P
Właśnie nie pomyślałem, przy takim tempie wymiany informacji po chwili dostał bym tzw. BANA na kilka naście minut; Trudno będzie się trzeba uczyć WinSock i stawiać VPN : < .... Chyba że! ktoś zna jakąś alternatywę dla WinSock z uproszczoną budową instrukcji bo kiepsko mi idzie nauka tego. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-11-14 16:08:01 |
|
Drraven |
» 2011-11-14 16:51:47 Po co ci od razu VPS(N) ? Jak to tylko dla dwóch graczy to niech jeden będzie też serwerem i klientem ;) |
|
« 1 » 2 3 |