Zadanie!
Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-15 19:34
bobek369 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Zadanie! » 2011-11-15 19:19:05 Witam mam za zadanie napisać na konsoli liczby znakami. Ale nie umiem poradzić sobie żeby była 50% np w żeby przy w nie dojechał do końca tylko te 50% w tym szczególnym przypadku chodzi mi o 2. Jak już będę wiedział jak to zrobić to z resztą sobie już poradzę z góry dzięki za pomoc! #include <iostream> #include <string> using namespace std;
void main() { int h, w, liczba; char z; cout << "Wysokosc: " << endl; cin >> h; cout << "Podaj znak: " << endl; cin >> z; cout << "Podaj szerokosc: " << endl; cin >> w; cout << "Podaj liczbe od 0 do 9: " << endl; cin >> liczba; for( int i = 1; i <= h; i++ ) { for( int j = 1; j <= w; j++ ) { switch( liczba ) { case 0: { if( i == 1 || i == h || j == 1 || j == w ) cout << z; else cout << ' '; break; } case 1: { if( j == 1 ) cout << z; else cout << ' '; break; } case 2: { if( i == 1 || i == h || i == h / 2 || j == w || j == 1 ) cout << z; else cout << ' '; break; } } } cout << endl; } } |
|
Drraven |
» 2011-11-15 19:24:16 Poszukaj coś o ASCII art może:D Szczerze to nie wiem co chcesz zrobić, ale jak masz tą dwójkę (2) ro ten łuk u góry robisz tak: xxx x x x x x xxxxxxxxxxxx
Jakaś nie udana :D |
|
bobek369 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-11-15 19:32:02 Nie nie chodzi mi o to ze maja być łuki takie jak kiedyś były na starych kalkulatorach. Np.
XXXXX X X X XXXXX X X X XXXXX
Cos tego typu ma powstać. |
|
pekfos |
» 2011-11-15 19:34:43 symulator wyświetlacza siedmiosegmentowego? to ułatwia zadanie. tablica bool, siedem elementów wypełniana funkcją przyjmującą cyfre, i rysuj sprawdzając który element do którego segmentu należy. xxx x x x x xxx x x x x xxx to dla 8 (7 x true) przyjmij stałą numeracje, to ci ułatwi zadanie np taka: x2x 1 3 x7x x x 6 4 x5x pozycja w tablicy = numer segmentu - 1 |
|
« 1 » |