[Allegro] Scrollowanie mapy w platformowce
Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-27 12:40
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Scrollowanie mapy w platformowce » 2011-11-27 12:32:41 Witam. Chcialbym zrobic platformowke w allegro. Wszystko jest dobrze z przewijaniem mapy ale ludek dopiero jak chce chodzic z przescrollowana mapą to on chodzi po niej tak jakby nie byla przescrollowana. Tzn powiedzmy ze mamy ekran a on dopoki nie bedzie scrollowania chodzi normalnie. Jesli zescrolluje mape to on nie zwraca uwagi czy podnim jest kafel tylko spada. Pomocy! |
|
SeaMonster131 |
» 2011-11-27 12:36:31 Musisz dodać do pozycji ludka wartość przesunięcia mapy (być może te przesunięcie trzeba jeszcze podzielić przez szerokość/długość jednego kafelka). Chyba o to chodzi :) |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-11-27 12:40:04 Podam Ci/Wam kod ktory odpowiada za ruch postaci. void player_func() { if( key[ KEY_RIGHT ] && map_1[( player_y / 40 ) + map_1y + 1 ][( player_x / 40 ) + map_1x ] == 0 ) player_x += 5; if( key[ KEY_LEFT ] && map_1[( player_y / 40 ) + map_1y ][( player_x / 40 ) + map_1x ] == 0 ) player_x -= 5; if( key[ KEY_UP ] && spada == false ) up = true, spada = false; if( player_x > 400 && map_1y < 10 ) map_1y++, player_y = 390; if( up == true ) skokile++, player_y -= 5; if( skokile >= 40 ) spada = true, up = false, skokile = 0; if( map_1[( player_y / 40 ) + map_1y ][( player_x / 40 ) + map_1x ] != 0 ) player_x += 5; if( map_1[( player_y / 40 ) + map_1y ][( player_x / 40 ) + map_1x + 1 ] != 0 ) spada = false; if( spada == true ) player_y += 5; } I troche mi spadanie z kafli nie wyszlo ;/ |
|
« 1 » |