Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML, C++] Ruch po okręgu

Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-08 19:21
Autor Wiadomość
Dark
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML, C++] Ruch po okręgu
» 2011-12-06 17:50:44
Mam problem z zaprogramowaniem ruchu po okręgu. Wiem że ruch w kierunku x = r * cos( w * t ) oraz że w kierunku y = r * sin( w * t ), lecz mam problem z dalszym rozwiązaniem tworząc
vObjects[ 0 ].Move( r * cos( Math::AngularVelocity( vObjects[ 0 ].fVelocity, r ) * t ), r * sin( Math::AngularVelocity( vObjects[ 0 ].fVelocity, r ) * t ) );
 gdzie r to promień a funkcja AngularVelocity() to zwykłe v / r. Jakie warunki trzeba dodać aby to działało?

@edit wiem jeszcze, że trzeba ograniczyć aby kąt był z zakresu < 0 , 2 M_PI > tylko że tego nie mam zaprogramowanego.
P-45231
DejaVu
» 2011-12-07 09:02:36
Po prostu zmieniaj kąt poruszania się obiektu o n-stopni co klatkę i będzie się obiekt poruszał po okręgu :)
P-45252
Dark
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-07 19:51:27
A na przykład jak to zrobić bo nie wiem dokładnie jak się do tego zabrać?
P-45270
DejaVu
» 2011-12-07 20:15:41
Poczytaj o obrotach w osi Z. Były przykłady na forum jak poruszać obiekt w danym kierunku. To jest problem równoważny do Twojego.
P-45273
Dark
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-08 19:21:26
Na przykład taki temat http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=156 ?
P-45349
« 1 »
  Strona 1 z 1