[SFML, C++] Ruch po okręgu
Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-08 19:21
Dark Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML, C++] Ruch po okręgu » 2011-12-06 17:50:44 Mam problem z zaprogramowaniem ruchu po okręgu. Wiem że ruch w kierunku x = r * cos( w * t ) oraz że w kierunku y = r * sin( w * t ), lecz mam problem z dalszym rozwiązaniem tworząc vObjects[ 0 ].Move( r * cos( Math::AngularVelocity( vObjects[ 0 ].fVelocity, r ) * t ), r * sin( Math::AngularVelocity( vObjects[ 0 ].fVelocity, r ) * t ) ); gdzie r to promień a funkcja AngularVelocity() to zwykłe v / r. Jakie warunki trzeba dodać aby to działało? @edit wiem jeszcze, że trzeba ograniczyć aby kąt był z zakresu < 0 , 2 M_PI > tylko że tego nie mam zaprogramowanego. |
|
DejaVu |
» 2011-12-07 09:02:36 Po prostu zmieniaj kąt poruszania się obiektu o n-stopni co klatkę i będzie się obiekt poruszał po okręgu :) |
|
Dark Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-07 19:51:27 A na przykład jak to zrobić bo nie wiem dokładnie jak się do tego zabrać? |
|
DejaVu |
» 2011-12-07 20:15:41 Poczytaj o obrotach w osi Z. Były przykłady na forum jak poruszać obiekt w danym kierunku. To jest problem równoważny do Twojego. |
|
Dark Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-08 19:21:26 |
|
« 1 » |