Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro i JPG lub PNG

Ostatnio zmodyfikowano 2009-01-22 22:38
Autor Wiadomość
Tygrys86
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-01-19 22:34:19
Jutro powklejam kody programów i dokładnie opiszę co zrobiłem bo niestety musze teraz się uczyć, ale bardzo mi zależy by zadziałała mi obsługa JPG, lub PNG...

Używam deva i wszystko pobrałem z DEV-packów..

Przez linkowanie statyczne rozumiem podpisanie bibliotek w konsolidatorze ?
A jak podpisać dynamiczne DLL ??? Może w tym rzecz ?
P-3771
lynx
» 2009-01-19 22:49:33
Ze swojej strony dodam, że jeżeli nie wiesz czy nie dodałeś za mało/lub złe biblioteki statyczne/dynamiczne to:
- wejdź do folderu Dev-a. (Paczkę AlPNG wcześniej pobierasz Dev-em)
- znajdź program w folderze Dev-CPP o nazwie Packman ( u mnie c://Dev-cpp/Packman.exe )
- w Packmanie raz kliknij na pczuszkę którą poprzednio zainstalowałeś updaterem Dev-a.
- po lewej zaznacz zakładkę files.
- sprawdź sobie jakie nazwy plików znajdują się w katalogach libs/* oraz dll/* lub podobne.
- teraz mając już nazwy bibliotek statycznych i dynamicznych zlinkuj je odpowiednio.
P-3780
Tygrys86
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-01-19 22:58:45
Hmm oto co wyczytałem:

include\alpng.h
lib\libalpng.a
lib\libalpngz.a

Mam nagłówek, który deklaruje...

ale te pozostałe libalpng oraz libalpngz czy mam je statycznie zadeklarować w konsolidatorze jako:

- libalpng
- libalpngz
I czemu nie ma tu żadnej DLL ?
P-3784
lynx
» 2009-01-19 23:05:08

ale te pozostałe libalpng oraz libalpngz czy mam je statycznie zadeklarować w konsolidatorze jako:

- libalpng
- libalpngz
Tak te dodajesz do konsolidatora w sposób:

- lalpng
- lalpngz
Nie zawsze musi być jakiś dll do skopiowania. :)

/edit1:
Do końca nie jestem pewien czy tak ma być, nie używam tej biblioteki ale chyba zawsze warto spróbować. ;)
P-3785
Tygrys86
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-01-19 23:42:45
Ehhh:(

Na czym stoje: Bibliotek poprawna, linki statyczne zalinkowane jak powyżej, obrazek zapisany w formacie PNG w paincie....

KOD:
C/C++
#include <allegro.h>
#include <alpng.h>


int main()
{
    allegro_init();
    alpng_init();
   
    install_keyboard();
    set_color_depth( 32 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0 );
    set_palette( default_palette );
   
    clear_to_color( screen, makecol( 255, 255, 255 ) );
   
    BITMAP * ehh = load_png( "przer.png", 0 );
    blit( ehh, screen, 0, 0, 0, 0, ehh->w, ehh->h );
   
   
   
    destroy_bitmap( ehh );
    readkey();
    allegro_exit();
    return 0;
} END_OF_MAIN();

Kompiluje się i tworzy EXE. Po uruchomieniu exe napis że program przestał działać;/ i tyle;/ Nic już nie rozumiem;/ Może ktoś mieszka blisko koszalina?
P-3786
lynx
» 2009-01-19 23:48:03
No, ale już przynajmniej Ci się kompiluje. :) A to że nie działa jak należy to zapewne wina kodu. Spróbuj zamienić ten kod:
C/C++
BITMAP * ehh = load_png( "przer.png", 0 );
na ten:
C/C++
BITMAP * ehh = load_png( "przer.png", default_palette );
P-3787
Tygrys86
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-01-19 23:57:06
Po zmianie kompilacja przebiega nadal pomyślnie, ale po włączeniu błąd ten sam;/ Może to wina Visty ? Choć w sumie wątpie...
P-3788
pekfos
» 2009-01-20 09:46:57
mam Vistę. pobiorę te Allegro PNG i sprawdzę:)
P-3790
1 2 « 3 » 4 5
Poprzednia strona Strona 3 z 5 Następna strona