Tygrys86 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-19 22:34:19 Jutro powklejam kody programów i dokładnie opiszę co zrobiłem bo niestety musze teraz się uczyć, ale bardzo mi zależy by zadziałała mi obsługa JPG, lub PNG...
Używam deva i wszystko pobrałem z DEV-packów..
Przez linkowanie statyczne rozumiem podpisanie bibliotek w konsolidatorze ? A jak podpisać dynamiczne DLL ??? Może w tym rzecz ? |
|
lynx |
» 2009-01-19 22:49:33 Ze swojej strony dodam, że jeżeli nie wiesz czy nie dodałeś za mało/lub złe biblioteki statyczne/dynamiczne to: - wejdź do folderu Dev-a. (Paczkę AlPNG wcześniej pobierasz Dev-em) - znajdź program w folderze Dev-CPP o nazwie Packman ( u mnie c://Dev-cpp/Packman.exe ) - w Packmanie raz kliknij na pczuszkę którą poprzednio zainstalowałeś updaterem Dev-a. - po lewej zaznacz zakładkę files. - sprawdź sobie jakie nazwy plików znajdują się w katalogach libs/* oraz dll/* lub podobne. - teraz mając już nazwy bibliotek statycznych i dynamicznych zlinkuj je odpowiednio. |
|
Tygrys86 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-19 22:58:45 Hmm oto co wyczytałem: include\alpng.h lib\libalpng.a lib\libalpngz.a
Mam nagłówek, który deklaruje... ale te pozostałe libalpng oraz libalpngz czy mam je statycznie zadeklarować w konsolidatorze jako: - libalpng - libalpngz
I czemu nie ma tu żadnej DLL ? |
|
lynx |
» 2009-01-19 23:05:08 ale te pozostałe libalpng oraz libalpngz czy mam je statycznie zadeklarować w konsolidatorze jako:
- libalpng - libalpngz
|
Tak te dodajesz do konsolidatora w sposób: - lalpng - lalpngz
Nie zawsze musi być jakiś dll do skopiowania. :) /edit1: Do końca nie jestem pewien czy tak ma być, nie używam tej biblioteki ale chyba zawsze warto spróbować. ;) |
|
Tygrys86 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-19 23:42:45 Ehhh:( Na czym stoje: Bibliotek poprawna, linki statyczne zalinkowane jak powyżej, obrazek zapisany w formacie PNG w paincie.... KOD: #include <allegro.h> #include <alpng.h>
int main() { allegro_init(); alpng_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 32 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0 ); set_palette( default_palette ); clear_to_color( screen, makecol( 255, 255, 255 ) ); BITMAP * ehh = load_png( "przer.png", 0 ); blit( ehh, screen, 0, 0, 0, 0, ehh->w, ehh->h ); destroy_bitmap( ehh ); readkey(); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN();
Kompiluje się i tworzy EXE. Po uruchomieniu exe napis że program przestał działać;/ i tyle;/ Nic już nie rozumiem;/ Może ktoś mieszka blisko koszalina? |
|
lynx |
» 2009-01-19 23:48:03 No, ale już przynajmniej Ci się kompiluje. :) A to że nie działa jak należy to zapewne wina kodu. Spróbuj zamienić ten kod: BITMAP * ehh = load_png( "przer.png", 0 );
na ten: BITMAP * ehh = load_png( "przer.png", default_palette );
|
|
Tygrys86 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-19 23:57:06 Po zmianie kompilacja przebiega nadal pomyślnie, ale po włączeniu błąd ten sam;/ Może to wina Visty ? Choć w sumie wątpie... |
|
pekfos |
» 2009-01-20 09:46:57 mam Vistę. pobiorę te Allegro PNG i sprawdzę:) |
|
1 2 « 3 » 4 5 |