Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SDL]Kolor Alfa i podwójne buforowanie.

Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-20 14:24
Autor Wiadomość
ly000
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SDL]Kolor Alfa i podwójne buforowanie.
» 2011-12-19 17:57:54
Witam, gdy uczyłem się allegro z tego serwisu te pojęcia były pokazane na samym początku, lecz po przeczytaniu całego poradniku sdl`a nie doszukałem się tych informacji.
Są to niezbędne funkcje do programowania gier, ale jestem świeżo po przeczytaniu kursu, więc byłbym wdzięczny gdybyście mi dali jakiś przykład, oraz zrozumiale wytłumaczyli.

Z góry dziękuje za pomoc. ;]
P-45894
SeaMonster131
» 2011-12-19 18:10:53
P-45895
kamillo121
» 2011-12-19 18:12:02
Przy tworzeniu powierzchni ekranowej możesz dodać flagę "SDL_DOUBLEBUF".
Podwójne buforowanie polega na tym, że wykorzystujesz dwie powierzchnie, jedna aktualnie wyświetlana a druga "tylna" do rysowania. Jeżeli skończysz rysować na drugiej warstwie to podmieniasz je i tak w kółko.
Kanał alpha definiuje przeźroczystość.
P-45896
ly000
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-20 14:24:32
Okey, dzięki wam za pomoc,
na początku przy probie podwójnego buforowania bitmapa strasznie klatkowała, ale się okazało że rysowanie bitmap w pętli ustawiłem w złej kolejności.
A do przezroczystości bitmap potrzebna jest tyko jedna funkcja - SetColorKey, lecz to i tak jest mniej wygodne niż w allegro ;]
P-45943
« 1 »
  Strona 1 z 1