kata.mic Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-22 14:07:50 Dziwne bo nadal jest to samo. Typ pliku po konwersji: Obraz Paintbrush (.pcx) Czcionkę dałem maksymalnie dużą ale po kompilacji wyświetlana nadal jest standardowa czyli te 10-12.
|
|
Gabes |
» 2011-12-22 14:15:29 |
|
ison |
» 2011-12-22 14:37:36 na prawdę nikt nie zauważył błędu w tych 2 linijkach? FONT * font_pcx = load_font( "Arial_16.pcx", default_palette, NULL ); textout_ex( screen, font, "Wieksza???", 137, 138, makecol( 255, 0, 2 ), - 1 );
|
w drugiej linijce powinieneś użyć czcionki którą załadowałeś a nie tej zwykłej font_pcx zamiast font |
|
kata.mic Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-22 14:41:03 Próbowałem skorzystać z tego i niby wszystko się podmienia tylko że tam tworzy (z tego co się orientuję albo i nie) nową jakąś małą bitmapę, a tak jak ja swoje dotychczasowe okno miałem na 1366x768 i chyba to nie bitmapa tylko screen. I zastanawiam się jak to podmienić żeby zostało mi wszystko to co mam na dużym oknie plus ten kod z linku wyżej który by rysował na moim ekranie czyli prawdopodobnie: textout_ex(screen... a nie tworzył nową bitmapę. Mój kod: int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 32 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 1366, 768, 0, 0 ); set_palette( default_palette ); clear_to_color( screen, 80 ); text_mode( - 1 ); textout_ex( screen, font, "Witaj w grze!", 637, 238, makecol( 255, 0, 2 ), - 1 ); ellipse( screen, 688, 240, 80, 60, 200 ); while( !key[ KEY_ESC ] ) { } allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN() Jeśli ktoś ma pomysł jak tutaj wzorując się na kodzie z linku wyżej powiększyć ten tekst, to poproszę. |
|
kata.mic Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-22 14:46:22 Użytkownik: ison miał rację. To wystarczyło. Serdecznie dziękuję za wszystkie pomoce a szczególnie tą najbardziej trafną. |
|
Gabes |
» 2011-12-22 14:48:33 Dodam jeszcze o Polskich ogonkach.
Aby wyświetlać Polskie znaki font typu ttf musi je również mieć a przy konwersji zmieniamy
w konwerterze Max char:0x7F na 0x17F .
W CodeBlocks zmiana kodowania na UTF-8 |
|
kata.mic Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-22 15:10:51 Jeśli jeszcze można to gdzie znaleźć to: CodeBlocks ?? Bo jak widać z poprzednich postów jestem laikiem który dopiero rozpoczyna przygodę z programowaniem z powodu studiów. |
|
DejaVu |
» 2011-12-22 15:11:43 Jeden temat = jeden problem :) Zamykam. |
|
1 « 2 » |