Tworzenie silnikow gier
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-01 16:42
hincu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Tworzenie silnikow gier » 2011-12-22 14:57:51 Witam od pewnego czasu zaczalem pisac Game Engine powoli idzie do przodu ale pytanie brzmi jak wg was powinien wygladac taki silnik/framework? ja proponuje wypisac tutaj od myslnikow to co powinien zawierac taki silnik wiec moze ja zaczne : P
- kolizje - loadery grafik - rysowanie map - input(sterowanie) - loadery objektow statycznych i npc - system npc (w rpg) - system questow (w rpg) - GUI - animacje - system lvli, klas etc
no i jakis serwer ewentualnie : P
a jak jest waszym zdaniem? :D
zeby nie nabijac postow chodzi o silniki 2d lecz 3d mozna tez wypisac
pozniej bedzie mozna z tej listy napisac jakies tutki co i jak : P jak bede mial czas to sam cos napisze |
|
DejaVu |
» 2011-12-22 15:06:42 Zobacz co posiadają silniki takie jak OGRE czy też Irrlicht. |
|
waxx |
» 2011-12-22 15:58:01 Ja poprzez framework dla siebie rozumiem:
- sceny i przechodzenie pomiedzy nimi (w sensie menu,gra,levele etc ;))
- resource manager, object manager
- animacje
- GUI
- kolizje, interakcje obiektow (eventy)
- particles i inne efekty
a reszte dopisuje jak trzeba ;) |
|
m4tx |
» 2011-12-22 16:45:37 - system questow (w rpg) [...] - system lvli, klas etc |
Zastanów się, czy piszesz silnik, czy grę... W silniku takich rzeczy nie ma. |
|
hincu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-22 17:01:19 wiem dlatego napisalem silnik/framework juz pisze sobie po prostu niektore elementy |
|
SeaMonster131 |
» 2011-12-22 21:28:33 To raczej będzie coś w stylu Game Maker'a :) Tylko daj użytkownikowi swobodę działa ;p Chyba że to typowo pod rpg idzie ;p |
|
yoogi |
» 2012-01-01 05:05:33 SeaMonster raczej robi silniki do gier masowo :) ale coś się chyba nie wypowiada na forum, może dlatego że ma na oku co innego na oku a nie komputer, może to jakaś butelka szklana ?
Powiedz jakubie czemuż to tak mało się wypowiadamy dzisiaj ? |
|
Gabes |
» 2012-01-01 10:38:21 Najważniejsze to co widać a jak to nieważne ,aby procka nie zjarało. |
|
« 1 » 2 |