Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro, C++] Problem z kolizją

Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-25 15:05
Autor Wiadomość
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-23 23:22:27
No własnie, jak sprawdzić kolizje w rogu?
P-46199
kamillo121
» 2011-12-24 10:21:39
Obliczaj współrzędne rogu, pierwszy jest X|Y, dolny lewy X|Y+H, górny prawy X+W|Y, dolny prawy X+W|Y+H, gdzie x,y współrzędne obiektu a w i h to szerokość i wysokość obiektu.
P-46203
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-24 10:38:57
Zrobiłem coś takiego:
                  int RodzajTerenuBok2 = map[mapa_y+y+1][mapa_x+x+mapa_y+1];
I niby bierze z rogu, ale jak znowu opadne na ziemie to sie nie mogę ruszyć...
P-46204
pekfos
» 2011-12-24 14:22:23
czy ten temat przypadkiem nie zmierza do gotowca? Winner chyba nie rozumie co robi kod który pisze..
P-46220
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-24 14:37:27
Nie.


Męczę się juz z tym od 4 dni, patrze rózne opcje i nic nie mogę wykombinować, dlatego proszę was nie o gotowca ale  o podsunięcie pomysłu jak to zrobić.


@kamillo121 możesz powiedzieć jaśniej jak obliczyć współrzędne tego rogu?
P-46227
kamillo121
» 2011-12-24 14:41:07
Kolego Winner, pekfos trafił w sedno, nie rozumiesz działania kodu który przepisujesz. Ja Ci podałem sposób jak obliczyć współrzędne poszczególnych rogów danego obiektu. Masz sobie jakiś obiekt i ten obiekt(jeżeli opisujesz go na kwadracie a zapewne tak robisz) ma cztery rogi, by obliczyć jego współrzędne musisz zrobić to co ci pisałem, sposób ten jest na wyliczenie rogów obiektu a nie mapy...
Pogłówkuj trochę, użyj wyszukiwarki etc.
P-46228
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-24 14:49:51
No, dobra ale jak dodam H-wysokość mojego ludka (wynosi ona 1) to i tak nic nie da. Nie wiem, może o jakąś inną wysokość Ci chodziło bo u mnie to wyoośc ludka to 1 kafelek.
P-46229
SeaMonster131
» 2011-12-24 14:54:49
Raczej o szerokość i wysokość obrazka w pikselach mu chodziło
P-46230
1 2 « 3 » 4
Poprzednia strona Strona 3 z 4 Następna strona