Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Szybkość poruszania mapą

Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-31 19:08
Autor Wiadomość
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Szybkość poruszania mapą
» 2011-12-26 14:17:40
Witam, podczas tworzenia mojej gry napotkałem kolejny problem, odnoście szybkości poruszania moją mapą. CHodzi o to, że mapa porusza się za szybko. Próbowałem zmiejszyć szybkość timera ale wtedy efekt jest taki, że mapa porusza się przerwami(tak jakby gra się zacinała)
Próbowałem też tak:
mapa_x = mapa_x + 0.5;
ale dodaje mi do mapy_x 0.5, mapa się kawałek przesuwa i dalej stoi w miejscu ;/
P-46293
waxx
» 2011-12-26 14:23:53
a masz na pewno we floacie mapa_x?
P-46295
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-26 14:28:19
Nie wiem o co chodzi, takie coś mam:
                  if(key[KEY_RIGHT]&& RodzajTerenuDolL == 0 && RodzajTerenuDolP == 0 || key[KEY_RIGHT] && RodzajTerenuDolP > 0 && RodzajTerenuGorP >0 && RodzajTerenuDolL ==0)
                  {
                                    mapa_x = mapa_x + 1;
                  } 

I jak dodam +1 to działa dobrz i się przesuwa ale za szybko i dla tego chciałem dodać 0.5 ale juz nie działa.
P-46296
SeaMonster131
» 2011-12-26 14:31:52
Jak masz
int mapa_x;
 to int zmień na float itp
P-46297
pekfos
» 2011-12-26 15:02:31
Pewnie zaraz doniesie nam o błędach wynikających z niedozwolonego użycia float :P
P-46299
Gabes
» 2011-12-26 15:08:31
Już dawał  mapa_x = mapa_x + 0.5;
Mam pytanie czy mapę przewijasz co piksel czy co kafel?
P-46301
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-26 15:14:25
@Gabes mapę przesuwam co kafelek i dla tego jest to tak szybko.
P-46302
pekfos
» 2011-12-26 15:21:52
Więc przesuwaj o ułamek kafla(piksele).
mapa_x * szer_x = mapa_x_px
P-46307
« 1 » 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
  Strona 1 z 12 Następna strona