Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Szybkość poruszania mapą

Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-31 19:08
Autor Wiadomość
ison
» 2011-12-31 12:37:27
przecież dostałeś gotowca, który działa, dostałeś dziwny błąd, pekfos zapytał Cię jaki to był błąd a ty go zignorowałeś...
wklej treść błędu, kompilator zazwyczaj mówi co jest nie a tak a nie "Twój kod jest błędny, idź i go popraw"
P-46789
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-31 12:39:58
Tak, ale teraz mam już inny kod,  i gra się uruchamia a na tamtym miałem dużo błędów a więc wybrałem ten.
P-46792
RazzorFlame
» 2011-12-31 12:40:26
Ja zapytam ta:

Wycinasz dobre kawałki z bitmapy??
P-46793
ison
» 2011-12-31 12:41:21
Tak, ale teraz mam już inny kod,  i gra się uruchamia a na tamtym miałem dużo błędów a więc wybrałem ten.
no to jak sam dobrowolnie wybrałeś kod, który nie działa to po co jeszcze nas prosisz o pomoc?

a jeśli na tamtym miałeś błędy to tylko z Twojej winy bo pewnie nie zadeklarowałeś wszystkiego co było potrzebne ;P
P-46794
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-31 12:49:04
@ison tamten kod podał mi RazzorFlame a więc mogę go chyba poprosić o pomoc? Jeżeli Ty nie chcesz pomóc "bo nie wziołem Twojego kody" to może chociaż kto inny pomoże.


@RazzorFlame no właśnie nie widziałem nigdzie wycinania odpowiedniego kawałka z mojej bitmapy, a nie łatwiej już by było dac wszystki kafelki na oddzielnej bitmapie?
P-46797
ison
» 2011-12-31 13:03:42
jak już się tak uparłeś na ten kod, przy którym loopujesz po całej mapie co klatkę to dobra...
C/C++
void wys_mape()
{
    int licznik_x, licznik_y = 0;
    for( licznik_x = 0; licznik_x < 40; licznik_x++ )
    {
       
        for( licznik_y = 0; licznik_y < 40; licznik_y++ )
        {
            blit( tile, bufor,( map[ licznik_y ][ licznik_x ] % 4 ) * 50,( map[ licznik_y ][ licznik_x ] / 4 ) * 50 ),( licznik_x * 40 ) + map_x,( licznik_y * 40 ) + map_y, 40, 40 );
           
        }
       
       
    }
   
}
tylko potem się nie dziw, że twoja gra będzie wolno chodziła :P
a, i w tym kodzie nie wiem czemu ale RazzorFlame wycina fragment 40,40, to popraw sobie na rzeczywisty rozmiar kafla
P-46799
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-31 13:13:42
W tym kodzie co podałes jest błąd, że coś nie tak z argumentami funkcji blit...
P-46800
RazzorFlame
» 2011-12-31 13:19:31
Winner łatwiej by było tylko byś musiał tyle tych BITMAP *... robic ze masakra. Patrz jesli nie wiesz jak wycinać to patrz:

blit ma kilka argumentów nie??
1: Jaka bitmapa do wyświetlenia
2: Na jakiej bitmapie wyświetlić
3: Od którego piksela w pozycji x na obrazku zacząc wycinanie
4: Od którego piksela w pozycji y na obrazku zacząc wycinanie
5: Pozycja bitmapy w pozycji x w pikselach
6: Pozycja bitmapy w pozycji y w pikselach
7: Ile pikseli z obrazka wyciąc od arg 3?
8: Ile pikseli z obrazka wyciąc od arg 4?

To chodzi o to ze 3,4 razem z 7 i 8 są powiązane. 3,4 odpowiadają za początkową pozycje wycinania a 7 i 8 wycinają od tego piksela co podales w 3 i 4, prostokąt o wymiarach 7 i 8. Rozumiesz juz o co chodzi w tym?

Jesli nie to narysuje obrazek i to zrozumiesz
P-46801
1 2 3 4 5 6 7 8 9 « 10 » 11 12
Poprzednia strona Strona 10 z 12 Następna strona