Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Szybkość poruszania mapą

Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-31 19:08
Autor Wiadomość
ison
» 2011-12-31 13:26:09
@Winner, sorry, 1 nawias za dużo był, ale to już mogłeś sam poprawić ;)

C/C++
blit( tile, bufor,( map[ licznik_y ][ licznik_x ] % 4 ) * 50,( map[ licznik_y ][ licznik_x ] / 4 ) * 50,( licznik_x * 40 ) + map_x,( licznik_y * 40 ) + map_y, 40, 40 );
P-46803
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-31 13:32:36
Działa ładnie, mapa przesuwa się juz wolno, ale znowu jest inny problem nie ma kolizji.



@RazzorFlame dzięki z wytłumaczenie, potem spróbuję użyć Twojego kodu...
P-46806
RazzorFlame
» 2011-12-31 13:35:30
Musze ci to szerzej wytłumaczyć. Podaj kod kolizji...
P-46807
ison
» 2011-12-31 13:35:56
a z jaką pozycją sprawdzasz kolizję? musisz pamiętać, że razem z kamerą pozycja gracza na ekranie też się zmienia

@RazzorFlame dzięki z wytłumaczenie, potem spróbuję użyć Twojego kodu...
to co dałem to przecież jest jego kod ;) tylko dodane 2 argumenty do wycinania odpowiedniego kafla
P-46808
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-31 13:40:59
Kod kolizji:
C/C++
int RodzajTerenu = map[( int ) mapa_y + y + 1 ][( int ) mapa_x + x ];
//W prawo
int RodzajTerenuDolL = map[( int ) mapa_y + y ][( int ) mapa_x + x + 1 ];
int RodzajTerenuDolP = map[( int ) mapa_y + y1 ][( int ) mapa_x + x1 ];
int RodzajTerenuGorP = map[( int ) mapa_y + y1 ][( int ) mapa_x + x ];
int RodzajTerenuGorL = map[( int ) mapa_y + y ][( int ) mapa_x + x ];
//w lewo
int RodzajTerenuDolLL = map[( int ) mapa_y + y ][( int ) mapa_x + x - 1 ];
int RodzajTerenuDolPP = map[( int ) mapa_y + y + 1 ][( int ) mapa_x + x - 1 ];
int RodzajTerenuGorPP = map[( int ) mapa_y + y + 1 ][( int ) mapa_x + x ];
int RodzajTerenuGor = map[( int ) mapa_y + y ][( int ) mapa_x + x ];
wys_mape();


if( key[ KEY_RIGHT ] && RodzajTerenuDolL == 0 && RodzajTerenuDolP == 0 || key[ KEY_RIGHT ] && RodzajTerenuDolP > 0 && RodzajTerenuGorP > 0 && RodzajTerenuDolL == 0 )
{
   
    mapa_x--;
   
   
   
}
Na kodzie wyświetlania easykodera działało dobrze...
P-46809
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-31 16:53:34
To powie mi ktoś chociaż która zmienna teraz zwróci mi numer kafelka na której aktualnie jest ludek?
P-46827
ison
» 2011-12-31 17:00:06
mario_x/rozmiar_kafla
mario_y/rozmiar_kafla
P-46829
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-31 17:20:51
Takie coś juz miałem, ale to nie zwraca tej wartości co chciałem, to po prostu co kafelek dodaje 1 i jak ludek spada to co kafelek mam o 1 więcej w tej zmiennej, a ja chciałem aby wszystkie kafelki np. niebieski miały swoj numer. Np ludek jest na niebieskiej kafelce to moja zmienna wynosi 0 ludek jest na czarnej kafelce to zmienna wynosi 1 itp.
P-46834
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 « 11 » 12
Poprzednia strona Strona 11 z 12 Następna strona