Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-29 23:45:32 Z góry przepraszam za otwarcie tematu - jeżeli tak nie można to proszę go zamknąć. Chodzi o to, że ja w ten sposób wyświetlam moją mapę: blit( teren, bufor, (( map[ licznik_y + mapa_y + my ][ licznik_x + mapa_x ] % 4 ) * 50 ) + mx (( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] / 4 ) * 50 ) + my, licznik_x * 50, licznik_y * 50, 50, 50 ); I nie wiem skąd pomysł o czyszczeniu ekranu... Gdzy dam obojętnie gdzie (próbowałem juz chyba wszedzie) to mam szary ekran... Czyszczę ekran funkcją: clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); Proszę o pomoc. Nie znam lepszego forum o programowaniu w c++ (żeby tak szybko odpowiadano) a więc nie wiem gdzie mógłbym jeszcze napisać... To naprawdę dla mnie ważne. |
|
pekfos |
» 2011-12-30 16:35:15 Swoje tematy możesz otwierać. Proszę o pomoc. Nie znam lepszego forum o programowaniu w c++ (żeby tak szybko odpowiadano) a więc nie wiem gdzie mógłbym jeszcze napisać... To naprawdę dla mnie ważne. |
Skoro tak, to chociaż trzymaj jakiś poziom. Bez urazy, ale mnie wygląda to tak, że chcesz napisać grę nie mając o tym pojęcia i jesteś zbyt leniwy by pomyśleć logicznie lub poszukać w internecie. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-30 16:41:15 Próbuje trzymać poziom. Nie wiem co takiego złego jest w proszeniu o pomoc gdy ktoś ma problem...
Jak wyczyszczę ekran podczas wyświetlania to mam cały szary... (to chyba oczywiste) a więc pomysł z czyszczeniem ekranu dla mnie odpada, chyba, że mam go gdzie indziej czyścić? Bo oczywiście mam jedno czyszczenie od razu na początku pętli głównej i nie wiem po co drugie... |
|
pekfos |
» 2011-12-30 16:58:10 Jak obraz Ci sie rozmazuje to źle czyścisz. Podaj kod głównej pętli. Próbuje trzymać poziom. Nie wiem co takiego złego jest w proszeniu o pomoc gdy ktoś ma problem... |
Nic złego. Ale jak problem wynika z nieznajomości podstaw i/lub niemyślenia, to już jest strata czasu. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-30 17:02:37 Obraz mi się nie rozmazuje. Po prostu rysuje mi nowe kafelki i jak te kafelki będą miały 40 pikseli to znikają i zaczynają od nowa się rysować. Zdjęcie jak to wygląda: KOd pętli: while( speed > 0 ) { clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); y = floor( mario_y / 50 ); x = floor( mario_x / 50 ); int mapaX = floor( mapa_x / 50 ); int x1 = x + 1; int y1 = y + 1; int mapa_x_piksele = mapa_x * 50; int RodzajTerenu = map[ mapa_y + y + 1 ][ mapa_x + x ]; int RodzajTerenuDolL = map[ mapa_y + y ][ mapa_x + x + 1 ]; int RodzajTerenuDolP = map[ mapa_y + y1 ][ mapa_x + x1 ]; int RodzajTerenuGorP = map[ mapa_y + y1 ][ mapa_x + x ]; int RodzajTerenuGorL = map[ mapa_y + y ][ mapa_x + x ]; int RodzajTerenuDolLL = map[ mapa_y + y ][ mapa_x + x - 1 ]; int RodzajTerenuDolPP = map[ mapa_y + y + 1 ][ mapa_x + x - 1 ]; int RodzajTerenuGorPP = map[ mapa_y + y + 1 ][ mapa_x + x ]; int RodzajTerenuGor = map[ mapa_y + y ][ mapa_x + x ]; wys_mape(); if( key[ KEY_RIGHT ] && RodzajTerenuDolL == 0 && RodzajTerenuDolP == 0 || key[ KEY_RIGHT ] && RodzajTerenuDolP > 0 && RodzajTerenuGorP > 0 && RodzajTerenuDolL == 0 ) { mx--; if( mx >= 40 ) { mapa_x += 1; mx = mx - 40; } if( mx <= - 40 ) { mapa_x += 1; mx = mx + 40; } } I pod koniec pętli: } masked_blit( mario, bufor, 0, 0, mario_x, mario_y, mario->w, mario->h ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 1500, 600 ); |
|
pekfos |
» 2011-12-30 17:11:28 Zrób coś z tymi warningami. Wrzuć gdzieś binarkę bo twój opis i screen w ogóle nie ułatwia.. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-30 17:48:57 |
|
pekfos |
» 2011-12-30 17:54:24 Zwalone wyświetlanie.. Kawałki kafli masz wyświetlać po bokach a nie wszędzie.. |
|
1 2 3 4 « 5 » 6 7 8 9 10 11 12 |