ison |
» 2011-12-30 22:18:00 ehh, pisane z głowy, mogą być błędy ale raczej powinno być ok ;) void draw_map() { int tile_x = mario_x / TILE_SIZE; int tile_y = mario_y / TILE_SIZE; for( int i = tile_x - SCREEN_W / TILE_SIZE / 2 - 1; i <= tile_x + SCREEN_W / TILE_SIZE / 2 + 1; ++i ) { for( int j = tile_y - SCREEN_H / TILE_SIZE / 2 - 1; j <= tile_y + SCREEN_H / TILE_SIZE / 2 + 1; ++j ) { if( i >= 0 && j >= 0 && i < MAP_W && j < MAP_H ) blit( teren, bufor,( map[ j ][ i ] % 4 ) * 50,( map[ j ][ i ] / 4 ) * 50 ), i * TILE_SIZE - ViewX, j * TILE_SIZE - ViewY ); } } }
TILE_SIZE to rozmiar kafla, MAP_W i MAP_H to rozmiar mapy kafelkowej ViewX i ViewY to pozycja kamery 50 wziąłem z Twojego poprzedniego kodu - rozmiar kafla w Twoim sprite sheet'cie, możesz to zastąpić TILE_SIZE ogólnie jak będziesz chciał coś wyświetlić to wyświetlaj to na pozycji {pozycja_x_obiektu-ViewX,pozycja_y_obiektu-ViewY} //edit aa, zapomniałem 2 ostatnich argumentów w blit, TILE_SIZE,TILE_SIZE ;) |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-30 23:49:00 A jak będę wyświetlać mapę za pomocą Twojego kody to w mojej gdzie muszę coś zmieniać? Np. system kolizji? |
|
ison |
» 2011-12-31 00:42:44 nie |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-31 11:03:40 Dobra, zrobiłem tak: void wys_mape() { int tile_x = mario_x / 50; int tile_y = mario_y / 50; for( int i = tile_x - SCREEN_W / 50 / 2 - 1; i <= tile_x + SCREEN_W / 50 / 2 + 1; ++i ) { for( int j = tile_y - SCREEN_H / 50 / 2 - 1; j <= tile_y + SCREEN_H / 50 / 2 + 1; ++j ) { if( i >= 0 && j >= 0 && i < 10 && j < 10 ) blit( teren, bufor,( map[ j ][ i ] % 4 ) * 50,( map[ j ][ i ] / 4 ) * 50 ), i * 50 - ViewX, j * 50 - ViewY, 50, 50 ); } } } I niestety są błędy już z linijce: int tile_x = mario_x / 50; |
|
pekfos |
» 2011-12-31 11:08:22 A jakie? -.- Mógłbyś czasem sam domyślić się że "nie działa" to za mało.. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-31 11:20:21 domyśliłem się, że jak nie działa to samo się nie naprawi. Dlatego myślałem nad tym trochę ale nic nie wymyśliłem, dlatego napisałem do Was. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-12-31 11:25:00 domyśliłem się, że jak nie działa to samo się nie naprawi. |
To tego aż trzeba sie domyślać? o.O I po 2., przeczytaj ze zrozumieniem co napisał @pekfos. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-31 11:29:10 pekfos pisał, że się nie domyśliłem, że jak nie działa to za mało. A pierwszej części Jego wypowiedzi nie rozumiem, nie wiem skąd to pytanie "a jakie" i czego mogło się dotyczyć. |
|
1 2 3 4 5 6 7 « 8 » 9 10 11 12 |