problem z break
Ostatnio zmodyfikowano 2009-01-23 17:13
Mattis Temat założony przez niniejszego użytkownika |
problem z break » 2009-01-22 23:11:59 Witam mam problem z break otóż gdy daje komplikacje wyskakuje mi cos takiego (jestem jeszcze zielony w c++ i nie zabardzo wiem jaka może być przyczyna) C:\Dev-Cpp\BezNazwy1.cpp In function `int main()': 27 C:\Dev-Cpp\BezNazwy1.cpp break statement not within loop or switch
a to jest kod: #include <iostream> #include <conio.h> using namespace std; int main()
{ int a; int b; int opcja; cout << "1. Dodawanie" << endl; cout << "2. Odejmowanie" << endl; cout << "3. Mnozenie" << endl; cout << "4. Dzielenie" << endl; cout << "0. Wyjscie" << endl; cout << "Wybieram: " << endl; cin >> opcja; { switch( opcja ) int a; int b; case1: cout << "Podaj liczbe a: " << endl; cin >> a; cout << "Podaj liczbe b: " << endl; cin >> b; cout << "Suma a+b wynosi: " << a + b; break; case2: cout << "Podaj liczbe a: " << endl; cin >> a; cout << "Podaj liczbe b: " << endl; cin >> b; cout << "Roznica liczb a-b wynosi: " << a - b; break; case3: cout << "Podaj liczbe a: " << endl; cin >> a; cout << "Podaj liczbe b: " << endl; cin >> b; cout << "Iloczyn liczb a*b wynosi: " << a * b; break; case4: cout << "Podaj liczbe a: " << endl; cin >> a; cout << "Podaj liczbe b: " << endl; cin >> b; cout << "Iloraz licz a/b wynosi: " << a / b; break; case0: cout << "Nacisnij dowolny klawisz aby wyjsc z programu."; break; getch(); } }
|
|
Patzick |
» 2009-01-23 00:10:22 jak dajesz komplikację powiadasz? :) Nagmatwałeś dużo, radzę dobrze zapoznać się z lekcją http://kursy.ddt.pl/?LessonId=8Musisz poprawić cały warunek swith, żeby wyglądał tak: switch( zmienna ) { case wybor_1: break; case wybor_2: break; case wybor_3: break; default: break; } Break wychodzi ze switha i przerywa wybieranie. A jak poprawisz błędy to nie komplikuj tego bo będzie problem :D Kompilacja wystarczy Pozdrawiam |
|
Mattis Temat założony przez niniejszego użytkownika |