Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wprawiene w ruch obrazka.bmp językiem C++

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-02 14:58
Autor Wiadomość
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wprawiene w ruch obrazka.bmp językiem C++
» 2011-12-28 14:29:22
Witam. Mam takie pytanie od czego zacząć jeśli mam jakąś postać wklejoną na bitmapę która jest sterowana klawiaturą żeby:
-miała ograniczone pole chodzenia po bitmapie (żeby nie wychodziła poza tą bitmapę o rozmiarach przykładowo 400x600),
-jak napisać jakieś strzały którymi by rozwalała inne małe obiekty,
-jak wprawić w ruch te obiekty losowo, po wyżej opisanej bitmapie żeby się poruszały,
-jak naliczać jakieś punkty za każdy zabity obiekt mały
-ewentualnie jak zrobić listę z wynikami?

Spotkał się gdzieś ktoś w internecie z jakimiś fajnymi artykułami które mogły by to mi w bardzo łatwy sposób przedstawić lub ewentualnie tutaj na forum może jest ktoś kto mógł by mi to opisać?

Tworzę pierwszą grę w życiu stąd nie bardzo wiem od czego się zabrać mimo że wiem iż jakieś klasy trzeba wykorzystać itp ale jak to połączyć z tymi obrazkami??

Jeśli chodzi o kursy czytałem tylko że tam nie ma przykładów o które pytam i które by mi jakoś rozjaśniły to.


Dodam jeszcze że mam na myśli język C++ i bibliotekę Allegro.
P-46468
pekfos
» 2011-12-28 14:34:42
Mam takie pytanie od czego zacząć jeśli mam jakąś postać wklejoną na bitmapę która jest sterowana klawiaturą żeby:
Allegro4/Allegro5/SDL/SFML/DX/OpenGL/itp;
Dodam jeszcze że mam na myśli język C++ i bibliotekę Allegro.
aaa, to jak tego nie wiesz, to kurs podstaw Allegro raczej..


Btw: wszystko (lub prawie wszystko z listy) było omawiane na forum wiele
razy. Użyj wyszukiwarki!!
P-46471
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-28 14:38:22
Zrobiłem ten kurs podstaw allegro z tej stronki tylko teraz pytanie jak jakieś klasy połączyć z tym obiektem.bmp i w tej klasie go sterować?
No mówię nie jestem urodzonym programistą dlatego nie widzę od razu tak wielu rzeczy jak Ci którzy się urodzili do tego by programować. ;/
P-46472
SeaMonster131
» 2011-12-28 15:01:18
Masz zmienne x,y. Wyświetlasz obrazek na tych współrzędnych, a naciskając jakiś klawisz operujesz (dodajesz, odejmujesz) na tych zmiennych?

-miała ograniczone pole chodzenia po bitmapie (żeby nie wychodziła poza tą bitmapę o rozmiarach przykładowo 400x600),
Zobacz sobie instrukcję warunkową (if)

-jak napisać jakieś strzały którymi by rozwalała inne małe obiekty,
Możesz skorzystać z vector.

-jak wprawić w ruch te obiekty losowo, po wyżej opisanej bitmapie żeby się poruszały,
Rand() oraz operacje na zmiennych.

-jak naliczać jakieś punkty za każdy zabity obiekt mały
Operacje na zmiennych.

-ewentualnie jak zrobić listę z wynikami?
Hm..zapis i odczyt z pliku np?


Wszystko masz w kursie C++ na tej stronie.
P-46473
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-28 19:53:28
Faktycznie co do ograniczenia ludzika starcza zwykły if z czterema warunkami ale co zrobić żeby jak ludzik dojdzie do końca obszaru? Co w takich systuacjach fachowcy robią? :) Ja go ustawiam od nowa no początku układu współrzędnych ale to trochę kiepskie rozwiązanie bo wtedy ten obraz co prawie przekroczył zostaje tam i może się zdarzyć ze dokoła będą te ludziki także kiepsko.
P-46525
SeaMonster131
» 2011-12-28 21:43:38
To zależy jaka gra :)
P-46533
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-29 00:29:14
w strzelance, ta postac będzie strzelała a na razie się tylko rusza.
P-46544
pekfos
» 2011-12-29 10:01:11
Jak przekracza krawędź, ustaw tuż przed krawędzią. To chyba nie jest takie trudne..
P-46547
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona