Wprawiene w ruch obrazka.bmp językiem C++
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-02 14:58
kata.mic Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wprawiene w ruch obrazka.bmp językiem C++ » 2011-12-28 14:29:22 Witam. Mam takie pytanie od czego zacząć jeśli mam jakąś postać wklejoną na bitmapę która jest sterowana klawiaturą żeby: -miała ograniczone pole chodzenia po bitmapie (żeby nie wychodziła poza tą bitmapę o rozmiarach przykładowo 400x600), -jak napisać jakieś strzały którymi by rozwalała inne małe obiekty, -jak wprawić w ruch te obiekty losowo, po wyżej opisanej bitmapie żeby się poruszały, -jak naliczać jakieś punkty za każdy zabity obiekt mały -ewentualnie jak zrobić listę z wynikami?
Spotkał się gdzieś ktoś w internecie z jakimiś fajnymi artykułami które mogły by to mi w bardzo łatwy sposób przedstawić lub ewentualnie tutaj na forum może jest ktoś kto mógł by mi to opisać?
Tworzę pierwszą grę w życiu stąd nie bardzo wiem od czego się zabrać mimo że wiem iż jakieś klasy trzeba wykorzystać itp ale jak to połączyć z tymi obrazkami??
Jeśli chodzi o kursy czytałem tylko że tam nie ma przykładów o które pytam i które by mi jakoś rozjaśniły to.
Dodam jeszcze że mam na myśli język C++ i bibliotekę Allegro. |
|
pekfos |
» 2011-12-28 14:34:42 Mam takie pytanie od czego zacząć jeśli mam jakąś postać wklejoną na bitmapę która jest sterowana klawiaturą żeby: |
Allegro4/Allegro5/SDL/SFML/DX/OpenGL/itp; Dodam jeszcze że mam na myśli język C++ i bibliotekę Allegro. |
aaa, to jak tego nie wiesz, to kurs podstaw Allegro raczej.. Btw: wszystko (lub prawie wszystko z listy) było omawiane na forum wiele razy. Użyj wyszukiwarki!! |
|
kata.mic Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-28 14:38:22 Zrobiłem ten kurs podstaw allegro z tej stronki tylko teraz pytanie jak jakieś klasy połączyć z tym obiektem.bmp i w tej klasie go sterować? No mówię nie jestem urodzonym programistą dlatego nie widzę od razu tak wielu rzeczy jak Ci którzy się urodzili do tego by programować. ;/ |
|
SeaMonster131 |
» 2011-12-28 15:01:18 Masz zmienne x,y. Wyświetlasz obrazek na tych współrzędnych, a naciskając jakiś klawisz operujesz (dodajesz, odejmujesz) na tych zmiennych? -miała ograniczone pole chodzenia po bitmapie (żeby nie wychodziła poza tą bitmapę o rozmiarach przykładowo 400x600), |
Zobacz sobie instrukcję warunkową (if) -jak napisać jakieś strzały którymi by rozwalała inne małe obiekty, |
Możesz skorzystać z vector. -jak wprawić w ruch te obiekty losowo, po wyżej opisanej bitmapie żeby się poruszały, |
Rand() oraz operacje na zmiennych. -jak naliczać jakieś punkty za każdy zabity obiekt mały |
Operacje na zmiennych. -ewentualnie jak zrobić listę z wynikami? |
Hm..zapis i odczyt z pliku np? Wszystko masz w kursie C++ na tej stronie. |
|
kata.mic Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-28 19:53:28 Faktycznie co do ograniczenia ludzika starcza zwykły if z czterema warunkami ale co zrobić żeby jak ludzik dojdzie do końca obszaru? Co w takich systuacjach fachowcy robią? :) Ja go ustawiam od nowa no początku układu współrzędnych ale to trochę kiepskie rozwiązanie bo wtedy ten obraz co prawie przekroczył zostaje tam i może się zdarzyć ze dokoła będą te ludziki także kiepsko. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-12-28 21:43:38 To zależy jaka gra :) |
|
kata.mic Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-29 00:29:14 w strzelance, ta postac będzie strzelała a na razie się tylko rusza. |
|
pekfos |
» 2011-12-29 10:01:11 Jak przekracza krawędź, ustaw tuż przed krawędzią. To chyba nie jest takie trudne.. |
|
« 1 » 2 |