Jak są tworzone biblioteki graficzne
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-01 12:51
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jak są tworzone biblioteki graficzne » 2011-12-31 14:29:25 Zawsze się zastanawiałem jak można stworzyć takową bibliotekę. Nie mówie tu ocz. o grafice 3D co jest rzeczą praktycznie nie mozliwą. Czy tworzy sie je przerabiając w DLL winapi czy jak?
Chętnie wysłucham wszystkie odpowiedzi. |
|
szyx_yankez |
» 2011-12-31 14:43:31 przerabiając w DLL winapi czy jak |
Zacznij od tego co to są pliki: dll, liby, hpp/cpp i czym się różnią... |
|
SeaMonster131 |
» 2011-12-31 15:17:26 Nie mówie tu ocz. o grafice 3D co jest rzeczą praktycznie nie mozliwą |
Niby dlaczego ? ;p Biblioteka graficzna to taki zbiór funkcji, klas itd, za pomocą których możesz wyświetlić coś na ekranie, napisana jest np w OpenGL lub DirectX :) |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-31 17:19:14 Szyx wiem co to są DLL'ki i różne inne pliki. DLL - Dynamic Link Library, Plik binarny, rozszerzenie aplikacji |
|
Mrovqa |
» 2011-12-31 20:42:33 @SeaMonster131 to OpenGL czy DirectX to niby jak są zrobione? :P Ja się tam nie znam, ale powiedziałbym, że to trzeba byłoby napisać w czymś (asmie?) co by dało dostęp do karty graficznej... no ale jak pisałem wyżej - nie znam się na tym :D |
|
Gabes |
» 2011-12-31 20:44:50 W wolnych bibliotekach wystarczy zajżeć do źródeł. |
|
Mrovqa |
» 2011-12-31 20:49:37 OpenGL z tego co mi wiadomo jest open source... i tak mi się nie chce tego szukać, ściągać, a potem rozgryzać w czym jest kodzik :D |
|
yoogi |
» 2012-01-01 04:53:25 Tworzy się je w następujący sposób: - Po pierwsze się je pisze - Po drugie się je testuję czy działają - Po trzecie robi się jakiś tutorial tej biblioteki dla "deżawiego" - Po czwarte i ostatnie robi się stronę z tą biblioteką
i to by było na tyle |
|
« 1 » 2 |