Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 18:29:23 Kod stworzony dla testów: x = floor( mario_x / 50 ); mx =( int ) mapa_x / 50; my =( int ) mapa_y / 50; y = floor( mario_y / 50 ); int test = map[ my + y ][ mx + x ];
textprintf_ex( bufor, font, 10, 30, makecol( 255, 255, 255 ), - 1, "numer kafelki %d, x=%d,mx=%d,my=%d,y=%d,mario_y=%d", test, x, mx, my, y, mario_y );
I jest tak, że teraz już się zatrzymuje ludek na kafelku nr. 2 ale przemieszczę się gdzieś dalej to juz kolizja nie działa wogule. |
|
pekfos |
» 2012-01-01 18:37:43 Dodaj do textprintfa także sumy których używasz jako indeksów i poobserwuj czy jest dobrze.
A tak w ogóle to słownik by się Ci czasem przydał :P |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 18:48:36 Dodałem ale nie wiele to dało. my+y = gdzy spadam to co kafelek jest o 1 więcej mx+x = gdy poruszam się w prawo to co kafelek jest o jedno mniej.
No i nie wiem czy to jest dobrze czy nie?
Przedtem miałem taki coś: map[mapa_y+y][mapa_x+x] x,y = pozycja na mapie ludka... I działało dobrze dałem inny system wyświetlania i nie działa. Może tylko się zmieniły zmienne jakoś? Która zmienna odpowiadało by teraz np. jaki kafelek znajduje się teraz w lewym górnym rogu? Bo przedtem było to map[mapa_y][mapa_x] i miałem aktualny kafelek z lewego górnego rogu... A teraz która to może być zmienna? |
|
pekfos |
» 2012-01-01 19:06:25 Podaj kod kolizji. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 19:20:35 x = floor( mario_x / 50 ); mx =( int ) mapa_x / 50; my =( int ) mapa_y / 50; y = floor( mario_y / 50 ); int test = map[ my + y ][ mx + x ]; textprintf_ex( bufor, font, 10, 30, makecol( 255, 255, 255 ), - 1, "numer kafelki %d, x=%d,mx=%d,my=%d,y=%d,mario_y=%d,my+y=%d,mx+x=%d", test, x, mx, my, y, mario_y, my + y, mx + x ); PS: Ile jeszcze razy będe musiał go podawać? Bo 2 posty wcześniej dałem ten sam kod :) |
|
pekfos |
» 2012-01-01 19:24:06 .. To nie jest kod z kolizją, tylko z obliczaniem kafla na którym jest postać. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 19:26:14 No ale najpierw chcę obliczyć właśnie nr kafla na którym jest postać, potem sobie juz dalej poradze (tak myślę) dam if(key[KEY_RIHGT] && (np.) test == 0) itp. Tylko teraz chce obliczyć na jakim kaflu jest ludek
|
|
pekfos |
» 2012-01-01 19:30:33 To się zdecyduj. Mówisz o kolizjach a podajesz kod z obliczaniem kafla.
Jakie masz wartości mapa_x i x będąc na lewym brzegu mapy? |
|
1 « 2 » 3 4 5 6 7 8 |