[Allegro]Problem z kolizja.
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-04 18:53
waxx |
» 2012-01-01 19:33:46 Źle dzielisz, zrób tak:
mx = static_cast<int>(mapa_x / 50.0f); |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 19:34:12 mapa_y + y = 0 (gdy jestem na samej górze) mapa_x+x = 0 (gdy jestem ludek u lewego brzegu mapki) ale to jest niemożliwe ponieważ ja poruszam mapą a nie ludkiem dlatego x(pozycja ludka) będzie zawsze równać się tak samo, tylko mapa_x się zmienia... |
|
pekfos |
» 2012-01-01 19:37:40 @waxx mx = static_cast<int>(mapa_x / 50.0f); |
To to samo :P ale to jest niemożliwe ponieważ ja poruszam mapą a nie ludkiem dlatego x(pozycja ludka) będzie zawsze równać się tak samo, tylko mapa_x się zmienia... |
To ile wynosi mario_x? |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 19:51:50 mario_x mam ustawione na 500 pikseli co daje 10 kafelków |
|
pekfos |
» 2012-01-01 20:01:06 Ehh, czemu odnoszę wrażenie że włazisz oknem jak obok masz drzwi i tylko dlatego że początkowo szedłeś w stronę okna?
Zamiast robić to w ten sposób powinieneś raczej napisać funkcję sprawdzającą konkretny kafel i coś zrobić z tymi współrzędnymi.
Od prób zrozumienia tego co chciałeś osiągnąć tylko mam mętlik w głowie.. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 20:02:07 Możesz powiedzieć mi gdzie są te drzwi? Bo nie chce wchodzić oknem ;p |
|
pekfos |
» 2012-01-01 20:12:17 Ja kiedyś pisałem grę w allegro z mapą kafelkową. Współrzędne miałem cały czas ogarnięte, bardzo prosty płynny scrolling i zero problemów z kolizjami. Ale jak ci mówiłem, nic nie zrozumiałeś :P |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 20:14:50 Ale jak nawet napiszę taką funkcję (myślałem juz nad tym) to i tak muszę sprawdzić na jakim kafelku jest ludek) teraz działa juz prawie dobrze, znaczy kafelki z numerami 8 mi zawsze dobrze pokazuje ale inne nieraz zadziałają nieraz nie, nie wiem czym to jest spowodowane... |
|
1 2 « 3 » 4 5 6 7 8 |