Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro]Problem z kolizja.

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-04 18:53
Autor Wiadomość
waxx
» 2012-01-01 19:33:46
Źle dzielisz, zrób tak:

mx = static_cast<int>(mapa_x / 50.0f);
P-46953
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-01 19:34:12
mapa_y + y = 0 (gdy jestem na samej górze)
mapa_x+x = 0 (gdy jestem ludek u lewego brzegu mapki) ale to jest niemożliwe ponieważ ja poruszam mapą a nie ludkiem dlatego x(pozycja ludka) będzie zawsze równać się tak samo, tylko mapa_x się zmienia...
P-46954
pekfos
» 2012-01-01 19:37:40
@waxx
mx = static_cast<int>(mapa_x / 50.0f);
To to samo :P

ale to jest niemożliwe ponieważ ja poruszam mapą a nie ludkiem dlatego x(pozycja ludka) będzie zawsze równać się tak samo, tylko mapa_x się zmienia...
To ile wynosi mario_x?
P-46955
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-01 19:51:50
mario_x mam ustawione na 500 pikseli co daje 10 kafelków
P-46959
pekfos
» 2012-01-01 20:01:06
Ehh, czemu odnoszę wrażenie że włazisz oknem jak obok masz drzwi i tylko dlatego że początkowo szedłeś w stronę okna?

Zamiast robić to w ten sposób powinieneś raczej napisać funkcję sprawdzającą konkretny kafel i coś zrobić z tymi współrzędnymi.

Od prób zrozumienia tego co chciałeś osiągnąć tylko mam mętlik w głowie..
P-46961
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-01 20:02:07
Możesz powiedzieć mi gdzie są te drzwi? Bo nie chce wchodzić oknem ;p
P-46962
pekfos
» 2012-01-01 20:12:17
Ja kiedyś pisałem grę w allegro z mapą kafelkową. Współrzędne miałem cały czas ogarnięte, bardzo prosty płynny scrolling i zero problemów z kolizjami. Ale jak ci mówiłem, nic nie zrozumiałeś :P
P-46963
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-01 20:14:50
Ale jak nawet napiszę taką funkcję (myślałem juz nad tym) to i tak muszę sprawdzić na jakim kafelku jest ludek) teraz działa juz prawie dobrze, znaczy kafelki z numerami 8 mi zawsze dobrze pokazuje ale inne nieraz zadziałają nieraz nie, nie wiem czym to jest spowodowane...
P-46964
1 2 « 3 » 4 5 6 7 8
Poprzednia strona Strona 3 z 8 Następna strona