[Allegro]Problem z kolizja.
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-04 18:53
pekfos |
» 2012-01-01 20:20:30 Ale jak nawet napiszę taką funkcję (myślałem juz nad tym) to i tak muszę sprawdzić na jakim kafelku jest ludek) |
.. Czy ty mnie dobrze zrozumiałeś? |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 21:12:53 Ja chce po prostu sprawidzić na jakim kaflu znajduje się ludek... |
|
pekfos |
» 2012-01-01 21:16:50 To poprawnie oblicz jego współrzędne. Jak już wiele razy mówiłem: kartka, długopis i spróbuj choć trochę zrozumieć swój kod.. |
|
waxx |
» 2012-01-01 21:38:26 @pekfos
Nie to samo bo on rzutuje mapa_x na inta i potem dzieli dwa inty, a stąd może czasem się zwalać dzielenie. Nie raz tak miałem i wynik wychodził np. 0 cały czas.
|
|
pekfos |
» 2012-01-01 21:46:41 @waxx: dzielenie dwóch floatów może dać wynik z częściami po przecinku które zostaną obcięte przy rzutowaniu więc w tym przypadku można dzielić dwa inty a wynik będzie taki sam. Nie raz tak miałem i wynik wychodził np. 0 cały czas. |
Nie cały czas. Tylko gdy prawidłowy wynik jest między 0 a 1 lub między -1 a 0. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 21:51:17 Ten kod działa dobrze (wręcz idealnie) int test = map[ my + y ][ mx + x ]; ale tylko gdzy zamiast mapą poruszam ludkiem... |
|
pekfos |
» 2012-01-01 21:54:23 Poobserwuj te sumy w obu przypadkach i wyciągnij wnioski. |
|
waxx |
» 2012-01-01 22:04:41 @pekfos
No wiem, skrót myślowy.
Ale mapa_x raczej nie jest wielokrotnością 50 ciągle, stąd mogą być problemy. |
|
1 2 3 « 4 » 5 6 7 8 |