[Dev-C++] coś nie działa
Ostatnio zmodyfikowano 2009-01-27 17:29
wiktor12348 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Dev-C++] coś nie działa » 2009-01-27 14:39:30 Witam, Na początku podziękuje Piotrowi Szawdyńskiemu za ten kurs c++. jest bardzo dobrze opisany. Szukałem wiele podobnych kursów ale nie znalazłem podobnego. Jak widać zaczynam swoją przygodę z c++. napisałem tak jakby kalkulator. coś podobnego jak w lekcji 8. info : używam Dev-C++ #include <iostream> #include <conio.h> using namespace std; int main() { float a; float b; cout << "podaj pierwszą liczbe:"; cin >> a; cout << "podaj drugą liczbe:"; cin >> b; cout << "podane liczby" << a << "i" << b << endl; cout << "MENU WYBORU" << endl; cout << "Dodaj liczby : 1" << endl; cout << "Odejminj Liczby : 2" << endl; cout << "Pomnoz liczby : 3" << endl; cout << "Podziel liczby : 4" << endl; cout << "Co chcesz zrobić z tymi liczbami ?? wybierz opcje(1-4)" << endl; int wybor; cin >> wybor; switch( wybor ) { case 1: cout << "wynik dodawania" << a + b << endl; break; case 2: cout << "wynik odejmowania" << a - b << endl; break; case 3: cout << "wynik mnożenia" << a * b << endl; break; case 4: cout << "wynik dzielenia" << a / b << endl; break; default: cout << "wybrales zla funkcje" << endl; break; } } getch(); return( 0 );
wywala mi błąd przy getch(); z tego co zrozumiałem okno się nie zamknie do puku nie ciśnie się jakiegoś przycisku. mam też kilka pytań jeśli nikomu się nie chce odp. zrozumiem 1. co do "using namespace std" po co jest ? jak zmienię "#include <iostream>" na #include <iostream.h> tez działa polecenie "cout" lecz jak zauważyłem wywala mi erory ale sama aplikacja działa. 2. Nigdzie nie jest opisany element "endl" wcześniej sie posługiwałem php. Dużo znaczników z php widzę w c++. |
|
Skala |
» 2009-01-27 15:48:24 co do getch(); nalezy uzyc bilbioteki i bedzie dzialac ;p Osobiscie zamiast floata bym uzyl double ;) |
|
DejaVu |
» 2009-01-27 16:00:42 Co do kursu... 'fachowcy' jeśli tak można ich nazwać mają odmienne zdanie na temat mojego kursu :) Nawiązując do kompilacji #include <iostream.h> jak i #include <iostream>: jeśli są dostępne nagłówki plików bez .h używaj ich. Są one napisane do używania w C++, natomiast te z rozszerzeniem .h wywodzą się typowo z języka C. Przykład: #include <math.h> #include <cmath>
#include <stdio.h> #include <cstdio>
|
|
Skala |
» 2009-01-27 16:13:24 niewiem czy przeoczylem ale masz conio.h a blad masz tutaj: a powinno byc Wiadomosci z poza funkcji sa bleee bo do niczego nie jest przypisane i musi byc w srodku tych znacznikow { } ;) |
|
lynx |
» 2009-01-27 16:36:12 Co do: using namespace std; Otóż cout czy cin mają tak jakby przedrostek (przestrzeń nazw) o nazwie std. Gdybyśmy nie wywołali using namespace std; musielibyśmy zawsze do posługiwania się strumieniami cout i cin używać takiej linijki: std::cout << "blabla"; std::cin >> abc;
Jednym słowem dzięki using namespace dajemy znać kompilatorowi aby odpowiednio szukał definicji funkcji itp. w podanej przestrzeni nazw. /edit: Jeżeli chodzi o endl( end line ) kończy linijkę i przechodzi do następnej. To samo możesz zapisać pisząc "tekst \\n" np. w strumieniu cout. |
|
wiktor12348 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-28 11:41:41 dzięki chłopaki... już to kminie... mam pytanie: z tego co się dowiedziałem że żeby tworzyć interfejs trzeba użyć winAPI... też widziałem że na tej stronie jest kurs... Chyba najlepiej sie go nauczyć po przerobieniu c++, ale czy musze go doskonale znać ? |
|
DeBugger |
» 2009-01-28 11:53:51 Nie musisz. Są inne biblioteki, dzięki którym możesz stworzyć interfejs. Np. Gtk, Qt...
Następnym razem załóż nowy temat - jedno pytanie, jeden temat. ;) |
|
wiktor12348 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-01-28 12:32:35 sorrka.. widzę że robię bałagan...
a co do tych bibliotek są prostsze ?
|
|
« 1 » 2 |