[Teoria] Każdy NPC w oddzielnym wątku?
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-10 15:07
DejaVu |
» 2012-01-09 22:34:29 Jeżeli chcesz zrozumieć dlaczego wątki są 'złe' to spróbuj napisać dowolny algorytm sortujący dane wielowątkowo i porównaj jego wydajność do algorytmu sekwencyjnego (czyli tradycyjnego, jednowątkowego). Myślę, że dużo z tego zadania wyniesiesz, a co więcej przekonasz się, że pisanie wielowątkowo nie jest łatwe (nie wspominając już o tym, żeby było wydajne). |
|
wizardus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-09 22:37:31 @DejaVu
Czytałem już o obsłudze wątków w M$ i widzę, że przeskakiwanie między nimi nie jest łatwe. Co do samego zadania - na pewno zajrzę. To jeszcze ostatnie pytanie zadam - jakieś ewentualne polecane biblioteki (bo wątki na pewno mimo wszystko mi się przydadzą na serwerze, choć może nie do tak obszernych rzeczy), lub polecane kursy/poradniki ??
Pozdrawiam |
|
jsc |
» 2012-01-09 23:13:25 Jeżeli chcesz zrozumieć dlaczego wątki są 'złe' to spróbuj napisać dowolny algorytm sortujący dane wielowątkowo i porównaj jego wydajność do algorytmu sekwencyjnego (czyli tradycyjnego, jednowątkowego).
|
To zależy na ilu rdzeniach uruchamiasz: - np. mam tablicę z 1 milionem elementów i 10 rdzeni to po podziale na podtablice po 100.000 elementów mogę mieć np. w miarę szybkie sito Erystotenesa (jeden procesor wysyła do reszty kolejny dzielnik i każdy wyszukuje pozycje do usuwania we własnym zakresie) |
|
wizardus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-09 23:29:05 No tak, ale to jest czysto teoretyczna dywagacja w tym momencie :) |
|
jsc |
» 2012-01-09 23:41:04 A czasami lubimy tak sobie zboczyć;) |
|
wizardus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-10 12:36:12 W każdym bądź razie wyciągnąłem jedną konkluzję (O ja głupi!)
Przecież wystarczy to zrobić tak, że:
1. Serwer wykonuje przesunięcie wszystkich NPC o określoną ilość PX 2. Klient blituje wszystkie (w zasięgu wzroku) NPC na przestrzeń roboczą. 3. Po zblitowaniu wszystkich blituje przestrzeń roboczą na przestrzeń główną widoczną dla usera...
Ale ja jestem durny...
|
|
jsc |
» 2012-01-10 12:53:07 Jak już jest wybrany jeden wątek, to podzielę się wątpliwością spowodowaną turowością działania npc. Tu mogą się zdarzyć oszustwa typu (tutaj zakładam, że obszar widzenia jest kolisty i wilk ma identyczny jego promień co sarna): - sarna, która działa jako pierwsza zobaczyła wilka i sobie poszła - wilk, który działa jako drugi nawet zobaczył sarny (i na przykład zdechł z głodu) |
|
DejaVu |
» 2012-01-10 13:06:44 A czy w życiu jest tak, że dwie osoby w tym samym zasięgu zobaczą siebie nawzajem w tym samym czasie? :P nie :) Gdzie tu niesprawiedliwość? :) |
|
1 « 2 » 3 |