[Teoria] Każdy NPC w oddzielnym wątku?
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-10 15:07
jsc |
» 2012-01-10 13:11:00 No nie, ale jak rozstrzygamy w grze, kto ma większy refleks? Po za tym: A czy w życiu jest tak, że dwie osoby w tym samym zasięgu zobaczą siebie nawzajem w tym samym czasie? :P nie :) |
Generalnie druga osoba później, ale zobaczy. |
|
wizardus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-10 13:39:55 @jsc
No ale jednak, można to załatwić systemem takim, że:
1. Pierwsza funkcja tworzy jakąś tam tablice ruchów i.t.d 2. Druga funkcja dopiero odpowiada za wykonanie ruchu.
Wtedy każdy NPC najpierw zauważy innego NPC a dopiero zacznie się ruch, czyż nie ?
(do tego można np. dodać, że taki wilk, nie ma widoczności w kształcie koła a tylko jego wycinka - przecież na plecach oczu nie ma) |
|
jsc |
» 2012-01-10 15:06:13 Logiczniej jest to podzielić to na takie fazy: 1) Wszystkie NPC wykonują operacje na narządach zmysłów 2) Wszystkie NPC decydują co zrobić dalej 3) Wszystkie NPC robią co tam wymyśliły
I jak sobie to rozbiliśmy na takie fazy, to można symulować refleks odpowiednio do każdej abstrakcji (np. w pierwszej fazie zastosuje się sieci neuronowe o różnych jakości, a w fazie można zrobić drzewa decyzyjne o różnym stopniu złożoności).
A z tym kołem to takie uproszczenie, żeby nie trzeba było się zastanawiać co gdzie patrzy. |
|
wizardus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-10 15:07:29 @jsc nie no jasne rozumiem te fazy, ten mój schemat to raczej taki uproszczony był, i w pkt 1. mieszczą się Twoje dwa ogólnie :) |
|
1 2 « 3 » |