Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Rozdział X problem ze zrozumieniem...

Ostatnio zmodyfikowano 2009-02-04 23:01
Autor Wiadomość
Grumer
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Rozdział X problem ze zrozumieniem...
» 2009-02-04 22:21:45
Witam mam problem ze zrozumieniem tego przykładu :

C/C++
#include <iostream>
#include <conio.h>
#include "console.ddt"
using namespace ddt::console;
using namespace std;
int main()
{
    clrscr();
    for( int k = 1; k <= 10; k++ )
    for( int i = 1; i <= 15; i++ )
    {
        gotoxy(( i - 1 ) * 5 + 1, k );
        cout << i * k;
    }
    getch();
    return( 0 );
}

Rozumiem wszystko z wyjątkiem : gotoxy((i-1)*5+1,k);.
Mógłby mi to ktoś wytłumaczyć ^^ ??
P-4082
DejaVu
» 2009-02-04 22:26:17
Cześć :)

/edit:
gotoxy(( i - 1 ) * 5 + 1, k );
Inaczej:
C/C++
int x =( i - 1 ) * 5 + 1;
int y = k;
gotoxy( x, y ); //ustaw kursor na pozycji x,y [/code]
P-4083
lynx
» 2009-02-04 22:27:22
Ale co wszytskiego tam nie rozumiesz? Postaraj się dokładnie jeszcze raz przeczytać tą lekcję. I powiedz dokładniej o co Ci chodzi. :)

/edit:
O teraz lepiej. :)
P-4084
Grumer
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-02-04 22:35:54
Nie rozumiem w jaki sposób cyfry przylegaja do lewego boku... próbowałem zmieniać i sprawdzać co się stanie jeśli zamiast gotoxy((i-1)*5+1,k)wpisze np.
gotoxy(i*5,k) i zauważyłem, że już nie przylegają więc co odpowiada za to że ustawione są idealnie od początku lewej strony ??
P-4086
DejaVu
» 2009-02-04 22:52:32
x=i*5. Gdy podstawisz i=0;, to x=0*5=0;. Funkcja gotoxy(x,y); sprawdza, czy kursor mieści się na ekranie (czy pozycja jest poprawna). Jeśli nie, to nie ustawia kursora na pozycji i przez to program nie działa zgodnie z oczekiwaniami.

W przypadku funkcji gotoxy(...), która jest dostępna w console.ddt, współrzędne ekranu są z zakresu:
x: 1..80
y: 1..25
P-4087
Grumer
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-02-04 23:01:02
Dzięki za szybką odpowiedz. Już to rozumiem... (tam myśle) :) pozdoo.
P-4088
« 1 »
  Strona 1 z 1