Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML - Problem z wydajnością

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-27 18:34
Autor Wiadomość
hincu
» 2012-01-26 14:43:24
ogod juz ci pisalem czlowieku ze nie musisz tworzyc miliard nowych sprajtow tylko dodajesz pixele do stalego sprajta ot cala magia tego przetrudnego zadania
P-49501
Dawidsoni
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-26 16:48:59
1. Jakie miliard sprajtów? Tworzę 1 sprajt... (jeśli chodzi ci o bierzący kod), (jak nie to pkt. 2)
2. Chodzi ci o to, że mam jakiś tam sprajt i po prostu go przesyłam do tej funkcji? To ma 2 wady:
- potem już nie zrobię w drugą stronę tego - nie zmienię sprajta czarno-białego na kolorowy
- muszę wysłać wszystkie sprajty znajdujące się w programie, a jeśli nie są w tablicy to sporo tego się zrobi

Jak cię nie rozumiem, bo dziwnie piszesz... to napisz dokładnie o co ci chodzi...
P-49508
DejaVu
» 2012-01-26 16:58:49
Wydaje mi się, że on opiera swoje doświadczenia na bibliotece Allegro 4.4. Tu sytuacja jest nieco inna - musisz wydobyć fragment renderowanej sceny i ją zmodyfikować o ile dobrze zrozumiałem.

Kwestia jest tego co później z tą bitmapą robisz - zapisujesz? Jeżeli tak to innej drogi moim zdaniem nie ma. Jeżeli chcesz ją ponownie renderować w tym samym oknie to można po prostu nałożyć bitmapę na wybrane fragmenty ekranu z kanałem alfa i odpowiednimi kolorami.
P-49509
Dawidsoni
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-26 17:25:46
Ta, dobrze zrozumiałeś Dejavu. Chodzi mi o renderowanie tego sprajta. Jak można ustawiać te kanały alfa? A można je ustawić na tylko na jakąś część okna? Aktualnie chcę zrobić przyciemnienie przy wyświetlaniu messageboxa, więc sam messagebox nie może być przyciemniony. Przy moim algorytmie po prostu najpierw rysuję sprajta, który jest przyciemniony, a potem messageboxa po prostu i działa tak.
P-49510
DejaVu
» 2012-01-26 17:28:23
1. Rysujesz scenę.
2. Rysujesz bitmapę na scenie np. o wymiarach 1024x768. Kolor każdego piksela w takiej bitmapie to sf::Color(255,255,255,128).
3. Rysujesz okno dialogowe.
4. Wyświetlasz scenę.

5. Bitmapę z pkt 2. tworzysz raz (np. przy starcie aplikacji) i później ją wielokrotnie wykorzystujesz.
P-49511
Dawidsoni
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-27 18:34:52
Ten kolor, który dałeś powoduje rozjaśnienie ekranu. Ja dałem kolor: (0,0,0,180) i ekran jest przyciemniony (wygląda, jak byś laptopa na 5 min. zostawił samego, i się przyciemnia ekran). Sepia to nie jest, ale do aktualnego celu jest dobre. Jednak, czy sepię się da tak zrobić to nadal nie wiem.
P-49600
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2