Sprawdzanie tablic
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-28 21:04
kilerfcb Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Sprawdzanie tablic » 2012-01-28 14:55:37 Witam Jest mozliwosc napisania takiej petli aby sprawdzac czy w danej tablicy wystepuje jakas cyfra (np 1) i jezeli takowa sie znajdzie to petla ma przestac pracowac i program bedzie wykonywal dalsze instrukcje ? Bo mysle nad tym i nie umiem tego zrobic. A jak pisze taka petle to kiedy program do niej dochodzi to wszystko staje :) Ogolnie tak: w programie losuje mi sie 5 cyfr z przedzialu 1-6. Potem uzytkownik wprowadza 5 cyfr z tego przedzialu. Efekt ma byc taki, aby program pokazal ilosc zgodnych liczb Przykladowo losuja sie takie liczby 1 1 1 2 3, uzytkownik wprowadza 4 5 3 3 1. Wynikiem zgodnych liczb powinno byc 2 (zgodne sa liczby 1 i 3) I chcialem to napisac tak aby w petli sprawdzac kazdy element tablicy losoowanych liczb czy rowna sie danej liczbie (1-6)Jezeli tak to dodaje 1 do danej zmiennej i przechodze dalej. Tak samo chcialem zrobic z liczbami wprowadzonymi uzytkowika. A na samym koncu poleceniem IF sprawdzac if(jed+jed1 > 1) zgodna++ if(dwa-dwa1 > 1) zgodna++. No i tak bym jakos osiagnal ta nieszczesna liczbe zgodnych liczb. Problem z petla mam taki ze nie wiem co dac w warunku (np w przypadku poszukiwania 1) jezeli dam zeby petla sie wykonywala kiedy jakis element tablicy losowanych licz = 1 to program sie zatrzymuje kiedy nie ma w zadnym elemencie tablicy cyfry 1. for( int i = 0; i < 5; i++ ) { while( los[ i ] == 1 ) { if( los[ i ] == 1 ); jed++; } while( los[ i ] == 2 ) { if( los[ i ] == 2 ) dwa++; } while( los[ i ] == 3 ) { if( los[ i ] == 3 ) trzy++; } while( los[ i ] == 4 ) { if( los[ i ] == 4 ) czt++; } while( los[ i ] == 5 ) { if( los[ i ] == 5 ) pie++; } while( los[ i ] == 6 ) { if( los[ i ] == 6 ) sze++; } } Wiem ze strasznie to pomieszane ale mam nadzieje ze ktos zrozumie o co mi chodzi :D |
|
imralav |
» 2012-01-28 21:04:07 Jest mozliwosc napisania takiej petli aby sprawdzac czy w danej tablicy wystepuje jakas cyfra (np 1) i jezeli takowa sie znajdzie to petla ma przestac pracowac i program bedzie wykonywal dalsze instrukcje ? Bo mysle nad tym i nie umiem tego zrobic. A jak pisze taka petle to kiedy program do niej dochodzi to wszystko staje :) |
while( { if( a == 1 ) break; }
O to chodzi? |
|
« 1 » |