Lekcja 16 - Gra dostaje tylko jeden zestaw losowania
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-30 15:09
drewnoo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Lekcja 16 - Gra dostaje tylko jeden zestaw losowania » 2012-01-30 11:40:23 #include <iostream> #include <cstdlib> #include <ctime> using namespace std; int main() { srand( time( NULL ) ); int liczba; int liczba2 =( rand() % 10 ) + 1; int wybor; int razem = 1; cout << "Witaj w grze losowaniu liczb od 1 do 10.Wylosuj liczbe" << endl; do { cout << "Podaj liczbe: "; cin >> liczba; cout << "Wylosowana Liczba: " << liczba2 << endl; if( liczba == liczba2 ) { cout << "Wygrales.Zgadles Liczbe" << endl; cout << "Trafiles liczbe za " << razem << " razem" << endl; return 0; } cout << "Niestety,to nie ta liczba.Chcesz jeszcze raz?\n1.Losuj od nowa liczby\n2.Nie chce:) - "; cin >> wybor; razem++; std::cin.clear(); std::cin.sync(); switch( wybor ) { case 2: cout << "No to Koniec!"; break; case 1: cout << "No to jeszcze raz:)" << endl; break; default: cout << "Nie mozesz tego wybrac." << endl; } } while( wybor != 2 ); return 0; } Jak zrobic zeby za kazdym razem od nowa losowalo liczbe,bo wezme np. pierwszy raz wylosuje mi 7 i chce wylosowac liczbe od nowa to losuje mi ta sama liczbe? Chce zeby wraz z powrotem do kroku nr. 1 losowalo nowe liczby |
|
jsc |
» 2012-01-30 12:15:45 Bo losujesz tylko raz, a trzeba za każdą nową grą. |
|
drewnoo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-30 14:02:40 Przecież wywołałem funkcje losowania w czasie rzeczywistym,czyli srand(time(NULL));,więc powinno chyba mi losować co nową gre? |
|
jsc |
» 2012-01-30 14:07:41 |
|
drewnoo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-30 15:09:14 zamiast przekierowywać mnie na lekcje,którą czytałem i umiem,możecie mi powiedzieć w końcu jak to rozgryźć? nie wiem czego tak jest:/ przeciez według mnie wszystko się zgadza
// A jednak pomogło powtórzenie lekcji :)
Naprawiłem,dzięki |
|
« 1 » |