Maly balagan w takiej grze ...
Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-01 17:37
tomcionek15 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Maly balagan w takiej grze ... » 2012-01-31 19:33:50 #include <iostream> #include <conio.h> #include <string> #include <cstdlib> #include <time.h>
using namespace std;
char gracz1 = 'X'; char gracz2 = 'O'; char pole[ 24 ] = { 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 }; int uzyl; int ruch1; int ruch2; int wc1; int wc2;
void gra(); int losuj();
int main() { if( uzyl == 0 ) { ruch1 = losuj(); wc1 = ruch1; cout << "Teraz kolej gracza : " << gracz1; cout << endl << "Wylosowales liczbe : " << ruch1 << " .\n\n"; uzyl++; } else if( uzyl != 0 ) { ruch2 = losuj(); cout << "Teraz kolej gracza : " << gracz2; cout << endl << "Wylosowales liczbe : " << ruch2 << " .\n\n"; uzyl--; } gra(); getch(); }
int losuj() { srand( time( NULL ) ); return rand() % 30 + 1; }
void gra() { pole[ ruch1 ] = gracz1; pole[ ruch2 ] = gracz2; if( pole[ ruch1 ] == pole[ ruch2 ] ) { pole[ ruch1 ] = 'B'; } else if(( pole[ ruch1 ] || pole[ ruch2 ] ) < pole[ 23 ] ) { cout << "Gracz jakis tam wygral"; } if( pole[ 23 ] == pole[ ruch1 ] || pole[ 23 ] == pole[ ruch2 ] ) { cout << "\n\n Gracz wygral"; } cout << endl << "[ " << pole[ 0 ] << " ] [ " << pole[ 1 ] << " ] " << "[ " << pole[ 2 ] << " ] [ " << pole[ 3 ] << " ] " << "[ " << pole[ 4 ] << " ] [ " << pole[ 5 ] << " ] " << endl << "[ " << pole[ 6 ] << " ] [ " << pole[ 7 ] << " ] " << "[ " << pole[ 8 ] << " ] [ " << pole[ 9 ] << " ] " << "[ " << pole[ 10 ] << " ] [ " << pole[ 11 ] << " ] " << endl << "[ " << pole[ 12 ] << " ] [ " << pole[ 13 ] << " ] " << "[ " << pole[ 14 ] << " ] [ " << pole[ 15 ] << " ] " << "[ " << pole[ 16 ] << " ] [ " << pole[ 17 ] << " ] " << endl << "[ " << pole[ 18 ] << " ] [ " << pole[ 19 ] << " ] " << "[ " << pole[ 20 ] << " ] [ " << pole[ 21 ] << " ] " << "[ " << pole[ 22 ] << " ] [ " << pole[ 23 ] << " ] \n\n\n\n\n"; if( uzyl == 1 ) { if( ruch1 == 1 ) { cout << "Przesuwasz sie o: " << ruch1 << " pole"; } else if( ruch1 > 1 && ruch1 < 5 ) { cout << "Przesuwasz sie o: " << ruch1 << " pola"; } else if( ruch1 > 4 ) { cout << "Przesuwasz sie o: " << ruch1 << " pol"; } } else if( uzyl != 1 ) { if( ruch2 == 1 ) { cout << "Przesuwasz sie o: " << ruch2 << " pole"; } else if( ruch2 > 1 && ruch2 < 5 ) { cout << "Przesuwasz sie o: " << ruch2 << " pola"; } else if( ruch2 > 4 ) { cout << "Przesuwasz sie o: " << ruch2 << " pol"; } }
] Narazie prosze sie nie czepiac o kod. Jestem taki srednio-nowicjusz :/ Mam takie pytanka i problemy. -Jak zapisac poprzedni ruch czyli jak gracz (nie czepiac sie o 'uzyl':P) wykona ruch to z pola[0] przechodzi na pole[ruch1] czyli jak gracz wylosuje 5 to przechodzi na pole[5] a jak potem bedzie znowu kolej gracza X to jak zrobic zeby pokazywalo, wc1 to wczesniejsze pole gracza 1 a wc2 gracza2 : cout << "Przesuwasz sie z pola nr " << wc1 << " ma pole nr " << ruch1;
I tak ten kod jeest pewnie zly |
|
kamillo121 |
» 2012-02-01 10:46:16 Po prostu zapisuj do jakiegoś agregatu ruchy poszczególnych graczy(np do jednego czy dwóch wstecz). W zależności od gracza do takiego ID struktury zapisujesz ruch np: std::cout << "ruch z pola: " << tablica[ gracz_id ] << " na " << gracz_ruch;
tablica[ gracz_id ] = gracz_ruch
|
|
hincu |
» 2012-02-01 11:16:01 jesli czytales juz o strukturach/klasach to ich uzyj sporo ulatwi tobie to prace przyklad takiej struktury struct Player { char PlayerID; int PosX; int PosY; int MaxHP (...) void Move(); }; |
|
tomcionek15 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-01 17:37:11 Struktury znam, ale nie zrozumialem cb kamil ;/ ;D |
|
« 1 » |