Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Tworzenie gier

Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-07 14:12
Autor Wiadomość
Jabuszko
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Tworzenie gier
» 2012-02-02 21:08:57
Witam ukończyłem (prawie jestem przy programowaniu obiektowym. A poza tym wdrukowałem sobie większość kursu więc zawsze mogę sobie tam popatrzeć.)kurs C++. Czy jest jakąś książka lub kurs w internecie o programowaniu gier. Najlepiej jakby były po polsku. Znalazłem sobie książkę pt. "Java Tworzenie gier" ( zawsze mogę się Javy nauczyć.) i czy Java jest wolna czy to już tylko mit? (jakoś minecraft jest napisany w Javie i ładnie chodzi) do Tworzenia gier ciągnęło mnie od zawsze bo mam zawsze głowę pełną pomysłów, i jak nie zaspokoję potrzeby zrealizowania tego pomysłu to się strasznie czuje. Po prostu to natchnienie mnie prześladuje wszędzie w szkole na podwórku nawet kiedy śpię. Wiem że w tym serwisie internetowym jest kurs Irlichta, ale mam z nim problem gdy w trzeciej części kursu jest powiedziane i podano kod to mi się nie kompiluje. Podkreśla mi Code:Blocks linijkę 
32, false, true, false, 0 );
W poprzedniej części kursu też był kod i on mi się skompilował.
Moja gra ma być w świecie Voxeli będzie 3d. Wiem że trzeba przejść przez 2d i dużo innych rzeczy nie odstrasza mnie to. Wiem też że na początku moje gry będą wyglądały tak: skaczący kwadrat albo coś podobnego takie syfiaste gry.
Proszę o pomoc i pozdrawiam
P-49997
maciejo
» 2012-02-02 21:24:51
Co do książek to było chyba coś takiego jak perełki programowania gier ... chociaż nie wiem jaki w tym jest poziom - nie czytałem :D
A co do javy to może lepiej będzie jeśli wypowie się ktoś , kto w tym kiedykolwiek programował... :]

EDIT wystarczyło wpisać w google : książki programowanie gier i wychodzi :
http://helion.pl/kategorie/gry/programowanie-gier
P-49998
SeaMonster131
» 2012-02-02 21:36:16
Wystarczy opanować w dobrym stopniu C++ a następnie jakąś bibliotekę graficzną np Allegro5 czy SFML. Popiszesz w nich troche, zobaczysz co i jak - tj. jak pisze się gry, a następnie możesz zabrać się za 3D. Tutaj możesz wybrać silnik graficzny: wspomniany przez Ciebie Irrlicht, ale oprócz tego np Esethel Engine, Ogre 3D itd.. Albo napisać taki silnik samemu - poprzez OpenGL lub DirectX :)
P-49999
npHard
» 2012-02-02 21:41:32
A właściwie to jakie masz pytanie? Bo wygląda, że masz już plan : )

Tworzenie gier jest bardzo złożonym zagadnieniem i nie wystarczy przerobić jakiś tam kurs żeby pisać duże gry. Gry takie pisane przez całe zespoły na które składają się projektanci, programiści, graficy, muzycy itd. Grafika 3D to już kompletnie temat na inną bajkę. Wymaga nie tylko umiejętności programowania ale też zaznajomienia się z tym na czym grafika 3D polega i od tego polecam zacząć; nie od gotowych silników. No i zacznij od czegoś prostego. Zrób np. tetrisa. Wydaje się proste a pisząc go natrafisz na wiele problemów. Ale co Cię nie zabije to Cię wzmocni.

A co do Javy to się nie wypowiem bo osobiście za Javą nie przepadam, ale z pewnością ta platforma ma swoje zalety. Można ją łączyć z Open GL'em więc pewnie wydajność jeśli chodzi o grafikę jest niezła.

Jeśli chodzi o niekompilujące się programy to problemy są pewnie trywialne i o co chodzi można wywnioskować z tego co wypluwa kompilator. Staraj się rozumieć co robi kod, którego używasz a nie robić kopiuj-wklej. Czytaj dokumentacje(pliki nagłówkowe bibliotek, o ile są dobrze okomentowane są świetnym źródłem informacji) żeby wiedzieć co robi i do czego służy dana funkcja a wtedy sam łatwo znajdziesz głupie błędy.


Programowanie to nie tylko znajomość języków programowania. Języków możesz się łatwo nauczyć. Programowanie to styl życia ;P
P-50002
DejaVu
» 2012-02-02 22:38:09
Proponuję zacząć od prostych gier 2D przy których i tak jest masa pracy i wiele pytań na które nie będziesz znał odpowiedzi.
P-50015
Jabuszko
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-03 08:17:50
Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc i znalazłem sobie książkę Kompendium programowania gier. Może ją ktoś czytał albo o niej słyszał, co wy myślicie wydać pieniądze na nią czy to będzie głupota? MI się spodobała w opisie jest zaznaczone że zawiera kurs DirectX i programowania gier. Pytam się was bo nie chce wydać pieniędzy w błoto.
http://helion.pl/ksiazki/programowanie-gier-kompendium-bruno-miguel-teixeira-de-sousa,prgkom.htm
Jest taka gra na razie nie można jej pobrać nazywa się Cube World. Czemu o niej wspominam bo napisał ją jeden gostek sam! Wiec skądś musiał się nauczyć programować gry co nie?
P-50041
madmike44
» 2012-02-03 09:23:31
Akurat ta książka ma prawie 9 lat i nie jest już dostępna od ręki, więc głęboko bym się zastanowił nad kupnem....
P-50043
m4tx
» 2012-02-03 09:40:48
Java jest wolna czy to już tylko mit?
Jak dobrze napiszesz kod to może być szybsza niż C++ :P

(jakoś minecraft jest napisany w Javie i ładnie chodzi)
O_o Takiej opinii jeszcze nie słyszałem... Minecraft moim zdaniem beznadziejnie działa, jest napisany tak dennie napisany, że wymaga co najmniej dobrego komputera do gry... Ale to już wina Mojangu, nie chce im się zoptymalizować gry :P
P-50044
« 1 » 2 3 4 5
  Strona 1 z 5 Następna strona