zot0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-08 19:49:36 Tak działa,lecz na moje potrzeby nie mogę wszystkiego rysować w funkcji main, muszę rysować w osobnych gdyż będzie to naprawdę nie czytelne i nie poręczne w późniejszych zastosowaniach tego kodu. skoro nie można rozwiązać tego problemu jest ktoś w stanie zaproponować jak się przenosi "rysowanie" do funkcji albo do metody w klasie? Idealnym rozwiązaniem było by takie coś: klasa.rysuj_GUI_na( bufor );
bufor = dorysuj_interfejs();
masked_blit( rys_GUI(), bufor, 0, 0, 0, 0, 1024, 768 );
może macie jakieś inne ciekawsze sposoby ? |
|
pekfos |
» 2012-02-08 19:54:07 To, gdzie jest wywołanie nie ma znaczenia. Problem jest w nieprawidłowych argumentach. Zapraszam do dokumentacji allegro.. |
|
ison |
» 2012-02-08 20:00:25 @pekfos ? przecież rys_GUI może zwracać wskaźnik na bitmapę :p
@zot0 co prawda ostatnio nie korzystałem z renderowania oferowanego przez allegro ale kod wydaje się raczej ok, to nie ma znaczenia, w którym miejscu w kodzie używasz tej funkcji, spróbuj zainstalować 4.4 |
|
pekfos |
» 2012-02-08 20:04:16 rectfill( ini1, 0, my, mx, my -(( my / 12 ) * 2 ), color1 ); zmień na rectfill( ini1, 0, my -(( my / 12 ) * 2 ), mx, my, color1 ); |
|
ison |
» 2012-02-08 20:12:29 @pekfos już o tym wspominałem w tym temacie, nie pomogło zresztą 'zapraszam do dokumentacji' ;) Draws a solid, filled rectangle with the two points as its opposite corners.
|
|
|
pekfos |
» 2012-02-08 20:21:17 zakomentuj tę linię: show_mouse( bufor ); ;P i sprawdź czy działa. |
|
zot0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-10 20:30:19 nie mogę dać show_mouse(screen); przed gł. pętlą bo mi myszka mruga : < Zlokalizowałem błąd. BITMAP * X = create_bitmap( 100, 100 );
rect( X, 0, 0, 100, 100, 0x0 ); rect( X, 0, 0, 99, 99, 0x0 );
Trochę to mnie zdziwiło bo zwykle jak rysowało się poza bitmapą albo po tych wsp.100 100 to nie wywalało błędu mimo, że jest to nie poprawne. jeżeli mówię coś nie tak niech mnie ktoś poprawi i możemy zamknąć temat :] |
|
ison |
» 2012-02-10 21:08:12 no niby tak, bo inaczej jakbyś zrobił rectfill( X, 0, 0, SCREEN_W, SCREEN_H ); to by oznaczało, że ekran ma wymiary SCREEN_W+1, SCREEN_H+1 bo rectfill rysuje w przedziale domkniętym. Bardzo dziwne jest jednak to, że to wywala błąd. Pomimo tego, że rysujesz poza bitmapą nie powinno wywalać błędu - w ten sposób będziesz musiał ręcznie ucinać recty jakbyś chciał aby w pewnych momentach mogły wychodzić poza ekran/bitmapę. U mnie rectfille poza ekranem nie wywalają błędu, ale nie wiem czy to było zamierzone czy to jest po prostu zachowanie niezdefiniowane. |
|
1 « 2 » |