[sfml] Instalacja na code blocks
Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-10 01:45
TenNewbie Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-09 22:59:21 Okey, dzięki. Zainstalowałem od nowa mingw i code blocks, jednak tym razem oddzielnie i pierwszy kod z strony głównej działa.
Jednak kiedy dodam funkcje RenderWindow program przestaje działać od razu przy uruchomieniu. Żaden błąd również się nie pojawia, o co chodzi? |
|
malan |
» 2012-02-09 23:14:11 Zainstalowałem od nowa mingw i code blocks(...) |
Chodzi Ci o to, że zainstalowałeś od nowa Code::Blocks i SFML 1.6, tak? Jednak kiedy dodam funkcje RenderWindow(...) | RenderWindow to nie funkcja, a klasa. Dokładnie mówiąc jest to wrapper sf::Window, który umożliwia renderowanie 2D. (...)program przestaje działać od razu przy uruchomieniu. |
Co to znaczy "przestaje działać"? Uruchamia się i "znika"? Uruchamia się i wyskakuje błąd? Zawiesza się? Żaden błąd również się nie pojawia, o co chodzi? |
Nie wiem. Trudno cokolwiek powiedzieć bez kodu źródłowego. Gorąco polecam Ci zapoznać się z Kurs SFML 1.6, C++. Instalację już masz za sobą, więc zacznij od Podstawy - pierwsza aplikacja SFML. BTW: pamiętaj na przyszłość, że jeden temat to jeden problem. |
|
TenNewbie Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-09 23:22:31 Kod: #include <SFML/System.hpp> #include <SFML/Graphics.hpp> #include <iostream>
int main() { std::cout << "test"; sf::RenderWindow App( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "SFML Graphics" ); sf::Clock Clock; while( Clock.GetElapsedTime() < 5.f ) { std::cout << Clock.GetElapsedTime() << std::endl; sf::Sleep( 0.5f ); } return 0; }
Lub: #include <SFML/Window.hpp>
int main() { sf::Window oknoAplikacji( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Kurs SFML - http://cpp0x.pl" ); while( oknoAplikacji.IsOpened() ) { oknoAplikacji.Display(); } return 0; }
A to się pojawia w OBU przypadkach w konsoli: Process returned -1073741515 (0xC0000135) execution time : 0.078 s Press any key to continue.
PS. Znalazłem że przyczyna błędu z podobnymi objawami jest jakiś bug sfmla z współpracą na kartach ATI, jednak ja mam kartę geforce. |
|
malan |
» 2012-02-10 00:49:02 Eh... @kod1: patrz @kod2 i wyciągnij wnioski. @kod2: Powyższy kod nie jest jeszcze kompletny, bowiem nie posiada on obsługi zamykania okna SFML - w konsekwencji nie da się zamknąć okna aplikacji przez co wymagane będzie zabicie procesu poprzez menedżer zadań Windows. |
Ten temat uważam za rozwiązany i zamknięty. |
|
TenNewbie Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-10 01:18:17 Sorry, ale dla mnie to nie jest wyjaśnienie tego problemu i wgl. mi nie pomogło.
Program nie posiada obsługi zamykania okna, czyli przez to wgl. się nie może uruchomić? Przecież to się kupy nie trzyma. |
|
malan |
» 2012-02-10 01:45:40 Problemem była instalacja SFML w Code::Blocks i ten problem został rozwiązany. Program nie posiada obsługi zamykania okna, czyli przez to wgl. się nie może uruchomić? |
Da się uruchomić, ale brak obsługi zdarzeń powoduje, że każde kliknięcie (w obrębie okna) go zawiesza. W dalszych lekcjach kursu poznasz obsługę zdarzeń. Czytaj kurs. |
|
1 « 2 » |