Restartowanie aplikacji po naciśnięciu odpowiedniego klawisza oraz odliczanie przed rozpoczęciem.
Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-11 22:27
wiktor16s Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Restartowanie aplikacji po naciśnięciu odpowiedniego klawisza oraz odliczanie przed rozpoczęciem. » 2012-02-10 21:43:00 Tak jak w temacie chcę zrobić restart po naciśnięciu klawisza R.
Znaczy że jeśli nacisne R to cała gra zacznie się od nowa.
Proszę o podanie przykładowego algorytmu.
A sprawa nr 2 to odliczanie.
Chcę aby cała grafika się wyświetliła, ale pętla ze sterowaniem włączyła się 3 sekund po włączeniu aplikacji.
Dobrze by też było wyświetlić na ekranie czas jaki pozostał do włączenia pętli. 3, 2, 1, START ;P |
|
SeaMonster131 |
» 2012-02-10 21:51:02 1) Tu nie ma żadnych algorytmów. Masz np int hp, naboje. Tak dla przykładu, więc: if( przyciskR ) { hp = 100; naboje = 10; }
Możesz to zrobić np tak. 2) Hm..timery? Albo clock() |
|
wiktor16s Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-10 21:56:35 HMMM
Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś co do restartu, mam:
#include <allegro.h>
//int do sterowania autami
// funkcja główna
// reszta taka jak; pętle, wyświetlanie grafiki.
end_of_main
i chcę żeby cała funkcja główna mi się powtórzyła a w rezultacie restart gry.
Chyba dobrze myśle nie?
xD
coś typu :
if( key[ KEY_R ]) i odesłanie do początku. |
|
jsc |
» 2012-02-10 21:58:12 chcę żeby cała funkcja główna mi się powtórzyła |
. Jeśli tak to można wywołać main (); |
|
wiktor16s Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-10 21:59:49 Czyli że niby:
if( key[ KEY_R ]) main();
?
nie działa.
Może jakiś pomysł z goto? |
|
jsc |
» 2012-02-10 22:17:03 Może źle napisałeś, bo u mnie: #include <iostream>
using namespace std;
int main() { cout << "Hello world!" << endl; main(); return 0; }
działa (oczywiście to niekończąca się pętla). |
|
wiktor16s Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-10 22:29:40 Nie no raczej dobrze
w pętli główne main xD
;P
#include <allegro.h>
//tutaj kilka intigerów
int main()
{
//inicjowanie allegro, trybu graficznego
//BITMAP * costam = null;// pare tego jest
//ladowanie grafik
//dalej pętle ze sterowaniem
//wyswietlanie grafik
if( key[KEY_R]) main();
}
END_OF_MAIN
w taki sposób?
|
|
ison |
» 2012-02-10 22:41:59 działa (oczywiście to niekończąca się pętla).
|
oj, czy ja wiem czy taka niekończąca ;) |
|
« 1 » 2 3 |